Vowles věří, že Williams se podařilo z monopostu vyhnat zlého ducha
Odhadnout rozložení sil na čele startovního pole není tak těžké, jako určit pořadí v jeho středu. Williams bude za svou referenci považovat sedmé místo v konstruktérském šampionátu, ale kam se z něj posune? Šéf týmu věří, že inženýrům se během zimy podařilo odstranit ty největší nedostatky auta.
Williams na některých závodech dokázal překvapit, ale na jiných zastával spíše pozici statisty. Achillovou patou monopostu FW45 bylo chování, silnou stránkou zase rychlost na rovinkách. James Vowles podpořil technické oddělení v tom, aby nové auto bylo o něco všestrannější.
„Jsem rád, že vývojem během zimy jsme se vzdálili od auta, které bylo na některých závodech konkurenceschopné, ale zároveň bylo i velmi zlostné,“ řekl médiím na okruhu v Bahrajnu James Vowles. „Když jste v tom autě přebrzdili o půl metru a ocitli jste se mimo trať, tak jste se na ni už v podstatě nevědeli vrátit.“
Williams chtěl zlidštit svůj monopost a zároveň rozšířit škálu okruhů, na kterých bude konkurenceschopný. „Namísto auta, u kterého skoro každý věděl předpovědět, kde bude rychlé, máme auto, které by mělo být konkurenceschopné na všech 24 závodech. Pohybujeme se tímto směrem. Na simulátoru jsme se tam určitě posunuli.“
Monopost s označením FW46 vyrazil poprvé na trať jen tento týden. Z hlediska odjetých kilometrů na soupeře ztrácí, pod což se podepsaly i technické problémy. Alexe Albona ve středu zpomalil problém s palivovým čerpadlem, ve čtvrtek zase Logan Sargeant strávil v garáži dlouhé desítky minut kvůli selhání brzdového systému.
Ve Williamsu věří, že tyto problémy nebudou mít vliv na nadcházející sezónu. Je třeba se totiž soustředit na vývoj, který bude opět klíčový. Podle Jamese Vowlese můžeme opět vidět velké vývojové kroky, které však budou tak časté a v paddocku rozšířené, že nemusí výrazně promíchat pořadím.
„Směr se zdá být správný, ale čeká nás ještě hodně práce,“ říká Vowles. „V celém poli dochází ke konvergenci, ale je jasné i to, že vývojové tempo je ohromující. Důsledkem je, že ve startovním poli uvidíme velké kroky, takže ani intenzivní vývoj se nemusí postarat o velké rozdíly ve výkonnosti.“
„V mnoha ohledech jsem s tím však spokojený, protože pracuji na transformaci toho, co se bude dít v budoucnosti, ne dnes,“ hledí dopředu 44letý Brit, který se stal šéfem Williamsu teprve před rokem. Jeho rukopis tak teprve poznáme.
- Štítky
- James Vowles
- Williams