Fanoušci se nezajímají o to, že na okruh v Madridu se dostanou veřejnou dopravou, odkázal Coulthard
Šéfové Formule 1 jsou mistři v popírání faktu, že o pořádání velké ceny rozhoduje především výše sumy, kterou je promotér ochoten zaplatit za její zorganizování. I když lidská práva, ekologie nebo nové trhy jsou hezké marketingové fráze, o podobě kalendáře vždy rozhodovala – a vždy bude rozhodovat – finanční částka. Proto se David Coulthard nemohl ubránit smíchu, když četl tiskové prohlášení k Velké ceně Španělska v Madridu.
Frazí, která se stala motivem velké ceny v hlavním městě Španělska, byla ekologická udržitelnost. Samozřejmě, nemůžeme očekávat, že Liberty Media přizná, co je skutečným důvodem, proč právě tento promotér získal místo v kalendáři. Když v Madridu zaplatili nejvíce ze všech evropských velkých cen, je logické, že místo nakonec získali.
Oficiálních důvodů, proč se Liberty Media líbil Madrid, je více než dost. Jedním z nich jsou ekologické cíle velké ceny, na kterou se prý každý fanoušek dostane veřejnou dopravou. Metro, vlaky a autobusy se prý mají postarat o přepravu 90 procent diváků. Třináctinásobný vítěz velké ceny David Coulthard však připomíná, co je pro tyto lidi skutečně důležité.
„V Madridu to zjevně chtěli dost na to, aby předložili nabídku, navrhli trať a potom ji i postavili,“ řekl skotský závodník, kterého cituje Total-Motorsport.com. „Protože Formule 1 chce růst, její růst budou zajišťovat smlouvy o komerčních právech. V případě Madridu má Liberty Media zjevně pocit, že pro fanoušky to tak bude lepší.“
„Já jsem si z toho tiskového prohlášení odnesl informaci, že 90 procent fanoušků tam může přijít veřejnou dopravou. To je všechno velmi hezké pro politiky a ekologicky smýšlející lidi, ale nemyslím si, že je to první věc, která zajímá fanoušky motorsportu. Nepřemýšlejí o tom, jestli se tam dostanou autobusem nebo vlakem,“ řekl Coulthard.
Není to žádná raketová věda. Drtivá většina fanoušků se na závod stejně podívá v televizi a u obrazovky rozhoduje kvalita show na trati. Pokud jste zase přímo na okruhu, rozhoduje zážitek. „Podle mě je pro ně nejdůležitější, jestli to bude skvělý zážitek. Nabídne mi to hodnotu za mé těžce vydělané peníze? Budu odcházet s pocitem, že tento zážitek mi změnil nebo obohatil život?“ říká skotský závodník.
„To podle mě chtějí lidé, když investují své peníze do vstupenek na akce nebo koncerty. Chci se bavit, chci být na místě, kde budu šťastný. Musel jsem se tedy smát, když jsem viděl veřejnou dopravu jako jedno z odůvodnění, proč nakonec uspěla nabídka z Madridu,“ dodal Coulthard.