F1 se vydává po stopách Formule E, obává se Hill
Tradiční okruhy sice zatím na ústupu nejsou, ale když se závodní kalendář rozšíří o novou GP, tak zpravidla městského charakteru. Nejnovější otevřela Formule 1 náruč závodu v hlavním městě Španělska, který bude (zčásti) probíhat v úzkých madridských uličkách. Jak vnímá příchod další městské tratě Damon Hill?
Formule 1 se již v počtu městských okruhů dotahuje na Formuli E. Ke stávajícím městským závodům k Baku, Miami, Vegas, Melbourne či Monaku se nově připojí Madrid, v jehož ulicích se bude poprvé závodit v roce 2026.
Zatímco vedení Formule 1 se nebrání příchodu i dalších městských GP, část fanoušků, včetně Damona Hilla, tomuto směřování nejvyšší motoristické soutěže nakloněno není. Mistr světa z roku 1996 se konkrétně domnívá, že se „efjednotka“ s přibývajícími městskými okruhy začíná čím dál více ponášet na její elektrifikovanou odnož a zároveň si klade otázku, zda se pro klikaté a městské tratě nesníží výkonnost pohonných agregátů.
„Líbí se mi, jakým směrem se F1 ubírá. K závode v Madridu však musím říct jedno: Již zanedlouho vstoupí v platnost nové předpisy pro pohonné jednotky a začíná se mluvit o potížích, které budou mít při získávání konzistentního výkonu z aut. Formule 1 začíná inklinovat k užším a klikatějším okruhům, a to po vzoru Formule E, jejíž závody se zvyknou konat v centrech měst a na velmi stísněných okruzích.“
„Doufám, že inklinace k městským okruhům nebude mít za důsledek, že tato auta budou mít v budoucnu nižší výkon ve srovnání s dneškem,“ vyslovil se Hill pro Sky Sports.
Někdejší pilot Williamsu závod v Madridu předem nezavrhuje a je si vědom toho, že se Formule 1 musí přizpůsobovat požadavkům automobilového trhu, avšak dodává, že je třeba myslet i na zachování tradičních okruhů, jakým je například belgické Spa.
„Formule 1 se musí přizpůsobit novým požadavkům, které jsou na ni kladeny z hlediska výroby automobilů, jakož i jednotlivých vlád, které kladou důraz na ekologii. Doufám, že madridský okruh bude stát za to a tamější závod bude napínavý. Následně budeme moci být spokojeni.“
„F1 chce být různorodá a z tohoto pohledu bude pro ni mít závod v blízkosti centra jednoho z hlavních měst dobré,“ poznamenal vítěz více než dvaceti velkých cen. „Musíme si však ponechat i Spa a další tradiční okruhy,“ doplnil Hill.