logo F1zpravy.czF1online.sk

Hill: Porazit Maxe bude obtížné, je připraven bojovat o každý centimetr

Max Verstappen, Lando Norris a Oscar Piastri
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala13. 8. 2024

Red Bull letos ztratil svůj obrovský náskok. Max Verstappen se však zatím nemusí ničeho bát vzhledem k tomu, že má v šampionátu pohodlnou rezervu a jeho soupeři si navzájem berou body. Damon Hill nepředpokládá, že by se někomu podařilo jej předjet, ale upozorňuje, že po letní přestávce se z predátora stane kořist.

Max Verstappen odcházel na letní přestávku s náskokem 78 bodů, což je rozdíl tří vítězství s nejrychlejšími koly. Jeho nejbližším pronásledovatelem je Lando Norris, který však ještě není zcela připraven na takový souboj; dopouští se příliš mnoha chyb.

„Můj vnitřní pocit mi říká, že zastavit Maxe Verstappena v Red Bullu bude tvrdý oříšek. Vím, že všichni se dotahují, ale on ukazuje, že na trati je připraven bojovat o každý centimetr, aby si ta vítězství udržel,“ zamyslel se nad vyhlídkami Verstappenových soupeřů Damon Hill v podcastu F1 Nation. „A je schopen sbírat i překvapivé výsledky.“

„Směrem k týmu byl dost kritický. Chce vidět více činů, protože musí pracovat mnohem tvrději než na co byl zvyklý v posledních letech. O tento šampionát bude muset opravdu zabojovat. Jsem si jistý, že díky vývoji monopostu najdou nějakou rychlost k dobru, ale i tak bude pronásledován až do konce,“ upozorňuje mistr světa z roku 1996.

Současná Formule 1 je nejvyrovnanější v historii. I poslední týmy v kvalifikaci nejednou ztratí jen vteřinu. Je tedy přirozené, že se i rozdíly v čele postupně zmenšují. Red Bull ovšem zřejmě naráží na jakýsi pomyslný strop výkonnosti současných aut.

„Myslím si, že je poměrně patrná tato trajektorie, na které Red Bull a Verstappen vykazují stagnaci. Je to dost výrazné,“ hodnotí výkonnost červených býků a jejich vývoj Hill. „Nevím, jestli je to způsobeno rozpočtovým stropem, nebo jinými omezeními, kterým čelí nejčastější vítězové z posledních sezón, ale částečně to musí být tím.“

Mít k dispozici více hodin ve větrném tunelu automaticky neznamená, že se dotáhnete na čelo, připomíná. „Nestačí říct, že nechme všechny dotáhnout se. Pokud nevědí, co dělají, tak se nedotáhnou. Tyto pozice si odpracovali a zasloužili si právo útočit na vítězství.“

„Jmenovitě McLaren, a pak i návrat Mercedesu je poměrně výrazný od chvíle, kdy James Allison prohlásil: ‚Jak jsme jen mohli být tak hloupí?‘ Nyní přišli na ty drobné změny, nebo co vlastně udělali se svým autem, aby fungovalo. Jediný tým, který se ocitl v jednom víru a točí se do kruhu bez toho, aby se posouval vpřed, je Ferrari,“ poznamenal.

Související zprávy

Diskuze