logo F1zpravy.czF1online.sk

Největší slabina Red Bullu? Nerovnosti, odpověděl bez váhání Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 1. 2024

Red Bull RB19 vejde do dějin jako jeden z nejdominantnějších monopostů všech dob, ne-li úplně nejdominantnější. Během těch 22 velkých cen, z nichž vyhrál 21, jsme však viděli i jeho slabé stránky. Právě na těch chce Red Bull s Maxem Verstappenem pracovat i během zimní přestávky.

Nová éra v roce 2022 s sebou přinesla mnohé novinky. Současné monoposty jsou velmi odlišné od těch starých a fungují také velmi odlišně. V první sezóně se hodně mluvilo o poskakování a o kvalitě jízdy. Jedním z řešení měly být i změny v technických pravidlech. Dodnes se vedou spory, zda vůbec vedly k nějakému žádoucímu výsledku.

„Musíte tyto auta nastavit velmi nízko a tuze. Pro nás ještě není tato záležitost uzavřena. Je zřejmé, že na městských okruzích v tomto směru nejsme nejlepší, ale pracujeme na tom,“ řekl Max Verstappen v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.

„Nerad bych řekl, že obrubníky a hrboly jsou pro nás problém, prostě se v tomto směru můžeme trochu zlepšit. To samé platí i o chování monopostu v pomalých zatáčkách. Všechno se vším souvisí,“ dodal Max.

Odpověď na otázku, co mu na jeho monopostu nejvíce vadilo, tedy byla jasná: „Je to chování během jízdy. Naše auto si nedokáže poradit s nerovnostmi jako ostatní. V pomalých zatáčkách prostě není tak dominantní jako na jiných místech. V rychlých zatáčkách je však například velmi dobré,“ řekl Verstappen, který následně pokračoval v jmenování daleko početnějších silných stránek RB19.

„Jsme konzistentní na různých typech okruhů. Jiná auta mají výrazné přednosti, například jsou dobrá na městských tratích, ale ztrácejí v rychlých zatáčkách. V průměru je naše auto velmi vyvážené a velmi dobré. Nerad bych řekl, že jsme výrazně lepší než ostatní v rychlých zatáčkách, takový McLaren je v tomto směru také velmi dobrý a ve středně rychlých zatáčkách nejsme o moc lepší. Naše auto je však všestranné, a to se počítá. Zdá se, že jsme byli dobří v závodním tempu a při práci s pneumatikami,“ řekl Max.

Právě gumy byly předmětem další otázky reportéra Michaela Schmidta. Bylo zřejmé, že právě to byla nejsilnější stránka Red Bullu. Pneumatiky na monopostu RB19 degradovaly méně než v případě konkurence. Jak moc to však závisí na jezdci?

„Určitě potřebujete auto, které dobře zachází s pneumatikami, jinak jste odsouzeni na neúspěch. Podívejte se na Haas. Nemyslím si, že Nico a Kevin jsou idioti. Pokud auto zatěžuje pneumatiky příliš, nedá se s tím moc dělat. V první řadě potřebujete dobrý základ. Jako jezdec můžete najít jednu nebo dvě desetiny sekundy na kolo tím, že budete věnovat větší pozornost pneumatikám,“ konstatoval Verstappen.

Související zprávy

Diskuze