logo F1zpravy.czF1online.sk

Vrácení peněz se nedočkali. Organizátor rozesílá za tréninkovou blamáž kupóny do eshopu

F1 Grand Prix of Las Vegas – Practice
© LAS VEGAS, NEVADA – NOVEMBER 17: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Las Vegas at Las Vegas Strip Circuit on November 17, 2023 in Las Vegas, Nevada. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202311171287 // Usage for editorial use only //
Mária Trenkler Stošeková
Mária Trenkler Stošeková18. 11. 2023

Problémy z úvodního dne v Las Vegas jsou zatím zažehnány. Organizátor velké ceny již vyřešil i otázku potenciálního vracení peněz fanouškům, kteří si zaplatili za čtvrteční akci na trati. Omluvy, pořádného vysvětlení a ani vrácení peněz se nakonec nedočkají; místo toho dostanou kupóny na nákup v oficiálním eshopu.

Když neprší, aspoň kape, můžeme si říct po nejnovějším prohlášení organizátora závodů. Ten se chce fanouškům odčinit za čtvrteční problémy alespoň 200-dolarovým kupónem na nákup suvenýrů či oblečení v oficiálním eshopu pod hlavičkou VC Las Vegas. Ale pozor: Tento krok se týká jen fanoušků, kteří měli nakoupené jen lístky na čtvrtek. Pokud jste si zakoupili celovíkendové vstupenky, zatím máte smůlu.

Mohou být aspoň čtvrteční diváci spokojeni? Kdo ví, kolik z nich se uspokojí s devíti minutami akce a 200-dolarovým dárkovým kupónem, když museli cestovat do Las Vegas, utratit nemalý obnos peněz na ubytování či stravování, a pár stovek dolarů přidat za samotné vstupenky.

Výkonná ředitelka VC Las Vegas Renee Wilmová a šéf F1 Stefano Domenicali ve společném prohlášení vysvětlují, proč museli “fanoušky poslat domů”. “Dovolte nám vysvětlit proč. V první řadě nám dělala starosti bezpečnost veřejnosti a také bezpečnostní pracovníci, kteří byli ve službě už dlouho, a od kterých žádáme, aby pracovali i následující tři noci.”

“Po druhé, měli jsme obavy o naše řidiče, kteří jsou zodpovědní za převoz fanoušků zpět do hotelů. Podle zákonů již narazili na časový limit, do kdy mohli legálně a bezpečně řídit autobusy,” pokračují ve vysvětlování Wilmová a Domenicali. “A nakonec naši zaměstnanci restauračních zařízení potřebovali prostor na vyčištění a doplnění zásob v zónách pro hosty, aby byl do dalších dnů zajištěn optimální fanouškovský zážitek pro všechny.”

I přes toto přiznání organizátora, že neměl dohodnutý dostatek zaměstnanců, to byla z jeho strany alespoň nezvládnutá situace. Pokud již nezajistil dostatek bezpečnostních pracovníků, řidičů kyvadlové dopravy či kuchařů a číšníků, měl si uvědomovat alespoň to, kdy jim končí pracovní směna. Proč tedy nechal fanoušky pět hodin čekat v chladu na trénink, který nikdy nemohli stihnout? Odpovědi jsme se nedočkali.

“Víme, že to bylo zklamání. Doufáme, že naši fanoušci na základě tohoto vysvětlení pochopí, že jsme museli hledat kompromis mezi různými zájmy včetně bezpečnosti všech účastníků a dobrého zážitku fanoušků po celý víkend,” píše se dále v prohlášení.

I to se stává, musíme se s tím smířit, pokračoval ve své obhajobě organizátor, kterému se opět nevešly do dvoustránkového prohlášení slova “omlouváme se”. Svým pokusem udobřit si veřejnost tím rozhodně nepomáhá. “Všichni jsme již byli na různých akcích, koncertech, hrách, a dokonce i na jiných závodech Formule 1, které byly zrušeny z důvodu počasí nebo technických problémů. To se stává a doufáme, že to lidé pochopí.”

Organizátor zakončil své prohlášení vzkazem: “Věříme, že toto bude skvělá akce. A teď se pojďme vrátit k závodění.” Jako by čtvrteční diváci měli takovou možnost…

Související zprávy

Diskuze