Načatý Alonsem, dorazený Pérezem. Frustrovaný Bottas se v Las Vegas na mnoho nezmohl
Valtteri Bottas doufal po solidní kvalifikaci v Las Vegas v dobrý výsledek. Sen o bodech se mu však v neděli velmi rychle rozplynul, a to zásluhou Fernanda Alonsa a Sergia Péreze. Španěl s Mexičanem se totiž na nevinném Finovi pořádně vyřádili, a to hned v úvodním kole závodu, kdy jezdci Alfy Romeo poškodili přední křídlo a difuzor. Nešťastník Bottas se po incidentech už na mnoho nezmohl a do cíle takpovídací jen nějak dojel. Na premiérový závod ve městě hříchu tak v nejlepším asi vzpomínat nebude.
Alfa Romeo se v závěrečné fázi sezóny snaží dostihnout osmé AlphaTauri a v Las Vegas měla na to ideální příležitost. Piloti týmu z Faenzy se totiž na v pořadí třetím letošním závodě v USA nesmírně trápili.
Tým z Hinwilu však tuto příležitost ve svůj prospěch využít nedokázal. Valtteri Bottas sice vyjížděl do nedělního závodu ze skvělé sedmé pozice, ale po kolizi s Fernandem Alonsem a Sergiem Pérezem se hned v jeho počátku propadl na úplný chvost startovního pole, odkud se pro poškození difuzoru dopředu probojovat už více nedokázal.
„Byl jsem zklamán, ale tak trochu jsem doufal, že se z toho ještě zotavím,“ vyjádřil se k incidentům z prvního kola závodu Valtteri Bottas. „Největším problémem bylo poškození, ke kterému došlo po zásahu do zadní části auta (od Péreze),“ vysvětlil.
„Můj difuzor se po nárazu rozpadl na pár kousků, což mě pak kompromitovalo, takže jsem nemohl udělat žádný pokrok, jen jsem se propadával. Závod mi proto přišel celkem dlouhý, delší než 50 kol.“
Na otázku, jak exaktně se toto poškození odrazilo na jeho závodě, odpověděl: „Odráželo se to na tom, kolik jsem ztrácel na soupeře a v časech na kolo, kde jsem zaostával alespoň o sekundu. Vliv poškození byl tedy docela významný.“
Na růžích ustláno neměl v závodě ani druhý z jezdců Alfy Romeo Kuan-jü Čou. Ten sice do závodu na rozdíl od Bottase nevstoupil vyloženě špatně, ale doplatil na výjezd safety caru. „Na začátku to po startu na tvrdých pneumatikách nebylo až tak špatné,“ poznamenal Čou. „Měl jsem dobré tempo a šel si svůj vlastní závod, ale pak vyjel na trať safety car o něco dříve, než jsem chtěl. Museli jsme proto zamířit do boxů (o něco dříve), přezout na střední pneumatiky a odjet na nich více než 30 kol.“
A to byl podle Čoua kámen úrazu. „Nemyslím si, že by to při degradaci, jaká dnes byla na trati, někdo zvládl. Bojovali jsme o body, ale bohužel jsme se deset kol před koncem začali nesmírně propadat a skončili jsme tam, kde jsme skončili,“ doplnil 24letý Číňan.