Cunoda lituje, že kvůli technickým problémům nepředjel i Hamiltona
AlphaTauri se rychlostně zvedá. Po výborném výsledku Daniela Ricciarda v Mexiku obhajoval barvy italského týmu v bodované desítce Júki Cunoda. Dva body za deváté místo se mu však zdály málo. Tvrdí, že si troufal i na Lewise Hamiltona.
Předjet na trati sedminásobného mistra světa ve voze, který obsazuje druhé místo v poháru konstruktérů, je pro každého jezdce cenný skalp. Júki Cunoda se takovým kouskem může chlubit po závodě v Sao Paulu. Nechybělo však mnoho a Lewise Hamiltona by předjel hned dvakrát!
“Určitě jsem mohl dosáhnout i více. Pro tým mi je to líto. Na konci závodu jsem z několika důvodů nemohl jet naplno,” prozradil Júki Cunoda před mikrofonem F1 TV. “Ale posun z patnáctého místa na deváté je dobrý. Tým odvedl dobrou práci. I Daniel měl smůlu, na startu hodně ztratil. Jinak bychom získali více bodů.”
Co mladému Japonci bránilo ukázat plnou rychlost AlphaTauri? “Nemohu se vyjádřit konkrétně, ale bylo toho dost,” odpověděl trochu tajemně, ale mluvčí týmu byl už o něco mluvnější a prozradil, že v kokpitu musel řešit problémy se spojkou.
Do cíle dorazil se ztrátou sedmi sekund na Lewise Hamiltona. Mohl své manko smazat? Když se podíváme na rychlost Daniela Ricciarda v závěru závodu, můžeme konstatovat, že šance nebyla vůbec malá.
Júki Cunoda byl v posledním kole “jen” o téměř sekundu rychlejší než Lewis Hamilton. Daniel Ricciardo na fungujícím AlphaTauri v posledních dvou kolech ukázal, co v jeho voze ještě zbylo: Jen za poslední dva okruhy byl od Hamiltona rychlejší o 3,375 sekundy.
Nakonec se měl i Júki Cunoda vyjádřit, zda by ještě stihl předjet jezdce před sebou. “Lewise možná. Nevím, zda i Pierra, ale Lewise s dost vysokou šancí.”
Je však třeba poznamenat, že rodák ze Sagamihary si závod zkomplikoval i sám, když v desáté zatáčce vyjel až na trávník. “Určitě jsem mohl dosáhnout více, ale v desáté zatáčce jsem udělal chybu. Kvůli ní jsem přišel o jednu pozici. Týmu se hluboce omlouvám.”