logo F1zpravy.czF1online.sk

Visa Cash App? Směšný název, ale přináší pozornost, konstatoval Button

Júki Cunoda, AlphaTauri zozadu, červené svetlá
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 1. 2024

Nejstupidnější název týmu Formule 1? Když Red Bull oficiálně potvrdil, že menší z týmů v jejich vlastnictví ponese název Visa Cash App RB, v řadách fanoušků to spustilo lavinu pobouření, zklamání a posměšků. Přidal se k nim i mistr světa z roku 2009 Jenson Button, který však jedním dechem dodal, že i negativní reklama je reklama.

Takovou publicitu možná nechcete, ale faktem zůstává, že „Visa Cash App“ se stalo v poslední době nejskloňovanějším výrazem ve Formuli 1. Na celém světě pravděpodobně nenajdete člověka, kterému by se takové jméno líbilo. Bývalý pilot Giedo van der Garde ho označil za „nevhodné“ a jeho nástupce v týmu Caterham Marcus Ericsson dokonce řekl: „Je to podobné, jako když byste přejmenovali Los Angeles Lakers na Tým Coca-Cola.“

Pozitivní hodnocení si Visa Cash App nevysloužilo ani od mistra světa z roku 2009 Jensona Buttona. Zkušený matador však jedním dechem dodal, že marketérům týmu jejich „excelové tabulky“ nakonec řeknou, že si zaslouží prémie, protože viditelnost, dosah a zájem o nové jméno překročily očekávání – nezáleží přitom, že nešlo o pozitivní reklamu.

„Jak se tedy jmenují?“ zeptal se Button v rozhovoru pro Associated Press, když slyšel odpověď, řekl: „Visa Cash App… co přijde dál? Takže je to Visa. Cash App. RB. Co?“

„Lidé o tom ale mluví, že? To je dobré. Očividně to zabralo, když se o tom začalo mluvit,“ pokrčil rameny šampion z roku 2009, který se dnes věnuje i redaktorské a komentátorské práci. Když dostal otázku, jak bude nový tým nazývat v komentátorské kabině Sky Sports, odpověděl: „Přesně tak, jak nám řekli, aby jsme ho nazývali.“

Potvrzují to i slova odborníků, kterých se AP zeptalo na názor. „Pokud se o tom mluví, tak to funguje. Myslím si, že to zesměšňování je jako parodování během Saturday Night Live (americká komediální show, pozn. red.). Pokud tam parodují vás nebo vaši firmu, tak jste udělali něco, co stálo za zmínku,“ řekl Clay Hershaw, který pracuje na Winston-Salem State University jako profesor managementu motoristického sportu.

Jeho kolega Tom Legeman z University of Northwestern Ohio, kde pracuje jako profesor marketingu a managementu motoristického sportu, dokonce prorokuje, že by se z něčeho podobného mohl stát nový trend. „Myslím si, že v budoucnosti uvidíte více takovýchto sponzorských partnerství. Podívejte se na právo na pojmenování stadionu. Před 25 lety o nich nebylo ani slyšet, ale nyní jsou běžné v několika sportech a sumy za tato práva stále rostou.“

„Puristé budou tuto změnu nenávidět. Nikdo ze starších fanoušků F1 nechce, aby značky Ferrari, Mercedes, McLaren, Williams a další ikony F1 byly označeny spotřebitelským produktem nebo službou,“ dodal Legeman.

Související zprávy

Diskuze