logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunoda údajně čekal, že Piastri unikne bez trestu: FIA miluje top týmy

F9o0gZeXAAECho_
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala31. 10. 2023

Kolize a špičkový motoristický sport, jakým je Formule 1, prostě k sobě patří. I v neděli jsme mohli analyzovat několik kontaktů mezi jezdci. Jednu kontaktní trilogii nám připravili Júki Cunoda a Oscar Piastri, kteří se úplně neshodli na tom, kdo byl vlastně viníkem nehody.

Po 48 kolech Grand Prix Mexika se na jednom kousku trati střetli Júki Cunoda a Oscar Piastri. McLaren se zoufale bránil, což ho ale ve druhé zatáčce málem stálo závod. S Cunodou se tam totiž jen tak-tak vešli a Piastri se málem ocitl v hodinách.

Katastrofa byla zažehnána, i když v té chvíli jsme ještě netušili, co se stane o kolo později. Júki Cunoda znovu zaútočil na svého soupeře a tentokrát došlo k většímu kontaktu. Japonec se dlouhodobě snaží být ve vysílačce méně jedovatý, ale co se dá v takovém případě dělat? “***! Člověče!” Když mu inženýr později poskytoval detaily o jezdcích kolem, Japonec vybouchl. “Už nepotřebuji žádné informace! Už nepotřebuji nic!”

V mixzóně byl poměrně zdrženlivý. “Nechci komentovat tyhle věci. Myslím, že jsem to dostatečně okomentoval počas jízdy,” prohlásil pilot AlphaTauri. “Rychlost auta byla fajn, což jsme i čekali. Podali jsme dobrý výkon, takže je škoda, že to takhle dopadlo. Kdyby toho nebylo, mohl jsem skončit osmý. To dokazuje, že auto bylo dobré.”

Když mu novináři prozradili, že vyšetřování komisařů proběhlo bez toho, aby někdo dostal penalizaci, Cunoda poznamenal, že to tedy dopadlo “přesně jak jsem čekal”. “Oni milují top týmy, to je vše. Nemám nic, co bych k tomu dodal.”

Co říká na souboj protistrana? Oscar Piastri dojel do cíle na osmém místě, tak mohl být relativně spokojený. Monopost McLarenu totiž ustál hned tři kontakty s Júkim Cunodem. Dva jsme viděli v přímém přenosu, ale ještě pár kol předtím došlo ke kontaktu s Cunodem v páté zatáčce. Zřejmě toto poškození mělo vliv na jeho rychlost.

“Po výjezdu safety caru jsem se trápil. Dost jsem i bojoval, což určitě nepomohlo. Prostě mi chyběla rychlost. Ke konci jsem měl i trochu poškozené auto. Budeme to muset prošetřit,” prohlásil Oscar Piastri.

Jak viděl incident v první zatáčce ze svého pohledu? “Šel do pár odvážných manévrů. Podarilo se mi jeho útoky odrazit, ale při tom posledním jsem nečekal, že v brzdné zóně takhle zatočí doprava. Ani přesně nevím, co se tam stalo. Já jsem tam jen brzdil, když jsme se dotkli koly. Nic víc.”

Související zprávy

Diskuze