logo F1zpravy.czF1online.sk

Jak inženýr vylekal Júkiho Cunodu: Málem jsem dostal infarkt

F1 Grand Prix of United States
© AUSTIN, TEXAS – OCTOBER 22: Yuki Tsunoda of Japan driving the (22) Scuderia AlphaTauri AT04 on track during the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 22, 2023 in Austin, Texas. (Photo by Chris Graythen/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202310220706 // Usage for editorial use only //
Milan Kubala
Milan Kubala23. 10. 2023

Takovou velkou cenu Júki Cunoda během své kariéry ještě nezažil. Na bodech sice už několikrát skončil, ale nikdy se nedočkal povolení pokusit se zajet nejrychlejší kolo závodu. Když mu tedy inženýr těsně před šachovnicovou vlajkou nařídil zamířit do boxů, mladého Japonce tím vylekal k smrti.

Po závodě v Austinu je vesmír Júkiho Cunodu opět v rovnováze. Po obrovské smůle v kvalifikacích na GP Kataru a USA, kdy mu na postup do elitní desítky pokaždé chyběly jen setiny a tisíciny sekundy, se na něj tentokrát usmálo štěstí. Nejenže získal dva body za desáté místo a nejrychlejší kolo, ale po diskvalifikaci Lewise Hamiltona s Charlesem Leclercem si připsal další. Bodový účet AlphaTauri se najednou zdvojnásobil.

“Jsem spokojený. Nebyl to lehký závod. Na konci jsme měli trochu štěstí kvůli Fernandovi, ale i tak jsme podali nejlepší možný výkon. Těší mě to,” shrnul své dojmy z GP USA Júki Cunoda. I když vydělal na smůle ostatních, k tomuto výsledku se nedostal jen tak. “Kdybychom se nepohybovali na těchto pozicích, neprofitovali bychom z toho a nezískali bychom body.”

Podle 23letého rodáka ze Sagamihary se mu konečně daří najít společnou řeč s monopostem AT04. “Je to fajn, mám docela dobrou sebedůvěru, i pro takový výsledek. Desáté místo je malý úspěch, ale body jsou body. Musíme stavět na tomhle závodě, čekají nás ještě čtyři velké ceny. Může se stát cokoli, takže jdeme naplno.”

Když se Júki dozvěděl o tom, že nezískal jen desáté místo, večer v Austinu musel být ještě o něco veselejší. Nic takového však nečekal dvě kola před koncem, kdy mu inženýr dal velmi neočekávaný pokyn.

“Když mi tým nařídil jít do boxů, málem jsem dostal infarkt, protože jsem si myslel, že máme nějaký problém,” směje se Cunoda. “Řekli mi však, že přezujeme na měkkou směs a pokusíme se zajet nejrychlejší kolo. Toto byla moje první zkušenost s pokusem o zajetí nejrychlejšího kola v posledním kole, ale užil jsem si to, bylo to vzrušující.”

Související zprávy

Diskuze