logo F1zpravy.czF1online.sk

Chceme bojovat o celkové sedmé místo, zní z Alfy Romeo

Valtteri Bottas
© XPB/Sauber Media Hub
Tomáš Masár
Tomáš Masár19. 10. 2023

Zatímco před začátkem sezóny v Hinwilu tvrdili, že v nejhorším možném scénáři počítají se šestým místem, nyní by si dali ruce-nohy zlomit za sedmé, které momentálně drží Williams. Dohnat několikabodový náskok týmu z Grove nebude vzhledem k situaci Alfy Romeo snadné. Zástupce týmu Alessandro Alunni Bravi však zůstává optimistický a věří, že díky nepřetržitému vývoji, který se konečně začíná projevovat i na trati, se jeho svěřencům stanovený cíl přece jen podaří splnit.

Alfa Romeo získává body v probíhající sezóně jen sporadicky, a to většinou po chybě některého z konkurentů. V poslední době však jakoby začala nabírat druhý dech. V Kataru totiž poprvé získala body s oběma svými jezdci – Valtterim Bottasem a Kuan-jü Čouem -, a pravděpodobně tak začala dlouho avizovaný hon na sedmý Williams.

Williams se sice určitě nevzdá bez boje, ale ve prospěch Švýcarů hovoří fakt, že na rozdíl od konkurenta z Britských ostrovů stále pokračují ve vývoji, jehož plody začínají pomalu, ale jistě sklízet, a od kterého si hodně slibují.

„Jsme přesvědčeni, že můžeme do konce sezóny bojovat o sedmé místo, protože jsme se rozhodli pokračovat ve vývoji,“ řekl pro motorsport.com Alunni Bravi. „Abychom byli ve svých snahách úspěšní, musíme každý víkend odjet perfektní závod jako v Kataru, a to jak ze strany týmu, tak ze strany jezdců.“

„Katar se nám vyplatil, byl to dobrý závod pro tým, naši sebedůvěru a naše jezdce, kteří prošli náročným obdobím. Šampionát je však ještě dlouhý, do jeho konce zbývá pět závodů a dva sprinty. Stále je tedy co zlepšovat. Musíme se neustále dívat vpřed a v následujících závodech podat další skvělý výkon.“

Zatímco většina menších týmů vsadila během ročníku výhradně na velké a méně časté balíky vylepšení, přičemž se menším a častějším obloukem vyhýbala, Alfa Romeo si v tomto ohledu bere spíše příklad od top týmů – novinky přináší většinou postupně a po kouscích.

„Na začátku roku jsme se rozhodli, že vývoj bude naší prioritou a budeme v něm pokračovat až do posledního závodu,“ poznamenal Alunni Bravi. „Někdy můžete přinést velký upgrade, k čemuž jsme sáhli například v Singapuru, kde jsme představili novou podlahu, ale v našem případě platí, že po zavedení velkého balíku se ho následně snažíme vždy optimalizovat.“

Přestože v Alfě Romeo předpokládají, že se závod od závodu postupně zlepšují, jednou z tratí, která by měla týmu z Hinwilu bezpodmínečně vyhovovat, je Okruh Amerik, na který šampionát Formule 1 zavítá již za několik dní.

„Během sezóny jsme mohli zjistit, že tratě, na kterých není tak důležitá aerodynamická efektivita, a které mají vyšší úroveň přítlaku, vyhovují našemu autu více. Myslíme si proto, že Austin by nám měl typologicky sedět.“

V Mexiku to ale už nebude tak růžové. Co se týče ostatních okruhů, ty jsou zatím velkou neznámou. „V Mexiku to bude trochu těžší, protože očekávám, že tam budou silnější Williams a AlphaTauri.“

„Pokud jde o Sao Paulo a Abú Zabí, tamní závody jsou obvykle zajímavé, ale tak trochu nepředvídatelné. Las Vegas je nové pro každého. Nevím, co můžeme od tohoto okruhu očekávat. V Miami (které se na Las Vegas trochu typologicky podobá, pozn. red.) však byl náš balík konkurenceschopný,“ dodal Alunni Bravi.

Související zprávy

Diskuze