Rychlé zprávy
Mercedes se bude muset v Japonsku obejít bez svého šéfa Tota Wolffa. Rakušan se však takto rozhodl již před začátkem sezóny, nejde o reakci na nelichotivé výkony německé stáje.
Toto Wolff již loni avizoval, že postupně chce v Mercedesu vychovat za sebe náhradu a nechodit „na všech 24 závodů, ale možná jen patnáct“.
Bývalá trenérka Lewise Hamiltona se po roční pauze vrátila do světa motorsportu. Ne však jako spojenkyně Lewise Hamiltona, ale závodníka IndyCar Marcuse Armstronga.
Armstrong je stejně jako ona z Nového Zélandu, v minulosti byl juniorem Ferrari a nyní se připravuje na první kompletní sezónu v IndyCar.
Daniel Ricciardo bude muset vynechat první trénink v Suzuce. Helmut Marko potvrdil, že šanci dostane další naděje japonského motorsportu Ajumu Iwasa.
Tato výměna se netýká Australanova výkonu. Každý tým má povinnost do dvou pátečních tréninků nasadit nováčka, a týmu se to v Japonsku více než hodí.
Fanoušci v padoku si utahovali z Landa Norrisa, když se ho ze střechy ptali, kdy konečně vyhraje nějaký závod. Pilot McLarenu jim se svým vlastním humorem ukázal mezinárodně uznávané gesto nesouhlasu.
btw can we stop fucking disrespecting and being mean to the drivers ? no bc you have Lando Norris 20 meters away from you and the only thing you say is that? it’s not fucking funny but pathetic and Lando was right for giving you a middle finger. bye. pic.twitter.com/X4iYeMRnzt
— cams¹⁶🐈⬛ (@ikisszm) March 24, 2024
Nad vstupem do Gestione Sportiva v Maranellu přibyla první italská vlajka na znamení australského vítězství.
Maranello, #Ferrari classic #F1 #Formu1a pic.twitter.com/5OOwybzOFY
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) March 25, 2024
Maxovi Verstappenovi obhořelo i celé kolo. Takto vypadalo, když ho mechanici dali dolů z monopostu.
The remnants of Verstappen's tyres following the brake issues that caused his retirement 👀#F1 #AusGP pic.twitter.com/7HS4DX3Y5e
— Formula 1 (@F1) March 24, 2024
Drobení pneumatik se v neděli nevyhnulo týmům. Na monopostu Landa Norrise jsme mohli po závodě vidět takovýto rozdrolený pás. Zbytek pneumatiky zakrývají zbytky gumy, kterou McLaren posbíral po šachovnicové vlajce.
Podobné problémy trápily i Oscara Piastriho. „Pravá přední pneumatika se začala jemně drolit, vytvořil se úzký pás,“ oznámil ve vysílačce.
Inženýr na to odpověděl: „Tvým úkolem je postarat se o to, aby ten pás úzkým i zůstal.“
il graining di Norris a fine gara è massivo
Capisco il suo ultimo stint con gomma più fresca rispetto a Leclerc dove non è riuscito ad impensierirlo minimamente.
Ha stampato solo qualche giro veloce sul 19,ma non è riuscito a tenere un passo veloce e costante @SmilexTech pic.twitter.com/aoMWFqSrrG— DANIELE (@DANIELEALOFAN) March 24, 2024
Organizátor Velké ceny Austrálie hlásí, že se mu o víkendu podařilo prolomit divácký rekord. Na okruh do Melbourne přišlo 452 tisíc fanoušků.
Official attendance for the F1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PROX 2024 is 452,055.
A new attendance record. We love you Melbourne. 👏🏻👏🏻👏🏻
— F1 Australian Grand Prix (@ausgrandprix) March 24, 2024
Pamatujete si na poslední společné vypadnutí Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona? Tato dvojice naposledy neviděla šachovnicovou vlajku na památném závodě v Monze 2021.
Max Verstappen od té doby získal tři tituly mistra světa a 39 vítězství. Lewisovi Hamiltonovi se dařilo výrazně méně; připsal si jen čtyři triumfy.
The last time Max Verstappen and Lewis Hamilton retired during the same race….2021 in Italy. 😮#AUSGP #AustralianGP #F1 pic.twitter.com/EwGHZYMiJj
— Autosport (@autosport) March 24, 2024
Cenu za nejlepší příspěvek VC Austrálie získává Alpine. Jeho tweet se stal na sociálních sítích hitem.
“DVOJITÝ PŘEDJÍŽDĚCÍ MANÉVR NA VERSTAPPENA,” napsal na sociální síti tým, který si dělal legraci z problémů Maxe Verstappena, ale i těch svých.
DOUBLE OVERTAKE ON VERSTAPPEN
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) March 24, 2024
Sauber v dosavadním průběhu sezóny absolvoval 11 zastávek v boxech, přičemž jeho piloti u nich strávili dohromady 158,42 sekundy, což je v průměru 14,41 sekundy na jeden pitstop.
Souhrnný čas je navíc už teď větší, než součet všech loňských zastávek Carlose Sainze, nebo také Lance Strolla, Maxe Verstappena, Charlese Leclerca, Lewise Hamiltona, Pierra Gaslyho, Júkiho Cunody, Estebana Ocona a ještě i Fernanda Alonsa.
🚨SAUBER PIT STOP DRAMA
In 2024, Sauber spent 158.42s doing 11 pit stops, this is more time than the following drivers in the whole 2023 season:
Sainz: 98.14s in 34 pit stops
Stroll: 107.70s in 36 pit stops
Verstappen: 110.16s in 40 pit stops
Leclerc: 112.27s in 32 pit stops… pic.twitter.com/rdwL8xMMGB— Holiness (@F1BigData) March 24, 2024
Nejrychlejší zastávku VC Austrálie předvedli mechanici Red Bullu. Sergio Pérez měl všechny čtyři pneumatiky vyměněny za 2,10 sekundy, což je sezónní maximum.
Velmi dobrý čas dosáhlo i Ferrari v případě Charlese Leclerca (2,18 sekundy).
Trying their best to save the day, the @redbullracing mechanics delivered the fastest pit stop in Melbourne.#F1 #DHLF1 #AustralianGP #DHLFastestPitStop pic.twitter.com/zeUoRsel5Q
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) March 24, 2024
Velké bitvy mezi Ferrari a McLarenem jsou už dávno za námi, ale věděli jste, že naposledy do cíle dorazily dvě Ferrari před dvěma McLareny v roce 2007? Na Velké ceně Belgie projížděli jezdci pod šachovnicovou vlajkou v tomto pořadí: Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Fernando Alonso a Lewis Hamilton.
Takto vypadá fólie z přilby, která se Estebanovi Oconovi zasekla v brzdovém kanálku. Francouz věří, že kdyby kvůli ní nemusel absolvovat extra zastávku v boxech, útočil by na body.
Found the culprit… 😡 Unlucky race as we had to make an extra stop to remove that tear-off stuck in the rear brake duct. Without that stop, points were possible looking at how the race turned out…. Thanks heaps Melbourne, see you soon Suzuka ❤️ pic.twitter.com/NNrsP0wkMs
— Esteban Ocon (@OconEsteban) March 24, 2024
Sauber v Austrálii dělal vše pro to, aby jeho jezdci strávili více času u mechaniků než na trati. Zastávka Valtteriho Bottase trvala 28 sekund, přičemž opět je na vině problém s maticí.
Mechanikovi dokonce matice vypadla. Komisaři proto incident vyšetřovali a nakonec Sauber potrestali pokutou ve výši 127tisíc korun za způsobení potenciálně nebezpečné situace v boxové uličce.
V případě Čoua byla matice v pořádku, a tak pro jistotu na chvíli vypadla převodovka.