Rychlé zprávy
Lando Norris se po australském pódiu osamostatnil v čele jedné smutné statistiky. Pilot McLarenu má nejvíce pódií (14) bez triumfu ve Formuli 1. Landovi držíme palce, aby toto prvenství co nejdříve vrátil “věčně druhému” Nickovi Heidfeldovi.
V první pětce najdeme kromě Landa Norrise a Heidfelda (13 pódií bez vítězství) také Stefana Johanssona (12), Chrise Amona (11) a Romaina Grosjeana (10).
Nejrychlejší kolo závodu zajel Charles Leclerc (1:19,813). Landovi Norrisovi chybělo 0,102 sekundy a Carlosovi Sainzovi dvě desetiny.
Not a bad day for @ScuderiaFerrari: a 1-2 victory and another fastest lap by @Charles_Leclerc!#F1 #DHLF1 #AustralianGP #MomentsThatDeliver pic.twitter.com/wlrRvpwx9X
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) March 24, 2024
Fernando Alonso a George Russell se měli ke komisařům dostavit v 17:20 místního času. Vyšli odtud až po hodině. Tyto záležitosti většinou netrvají dlouho, obvykle 15 až 30 minut, takže předpokládáme, že na ředitelství závodu proběhla pořádně vyhrocená diskuse.
Nearly an hour later, Russell and Alonso emerge. Something seems to be going on there… #F1 #AustralianGP https://t.co/MP3mGJtu1Z
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) March 24, 2024
Fernando Alonso po nehodě s Georgem Russelem ve vysílačce tvrdil, že má něco s plynovým pedálem. Tuto obranu zřejmě použil i před komisaři, kteří se ho však určitě neptali na plynový, ale brzdový pedál.
V každém případě Španěl po závodě takto nakoukl do svého kokpitu, jako kdyby hledal problém s pedálem.
👀Esto es lo que ha hecho Alonso nada más bajarse del coche
😳¿Ha tenido el asturiano problemas con el acelerador al final de carrera?
🤔Recordemos que está siendo investigado por un incidente con Russell#F1 #AusGP pic.twitter.com/G4C0A3UUSq
— SoyMotor.com (@SoyMotor) March 24, 2024
Okamžik, kdy Carlos Sainz převzal vedení v závodě a už se neohlížel zpět.
Así fue el sobrepaso de Sainz a Verstappen para ponerse lider de la carrera. Precioso 🔥#F1 #AustralianGP
pic.twitter.com/L99XoP305i— El Mejor del Resto 🏁 (@elmejordelresto) March 24, 2024
Toto zůstalo z pravého zadního kola Maxe Verstappena.
The remnants of Verstappen's tyres following the brake issues that caused his retirement 👀#F1 #AusGP pic.twitter.com/7HS4DX3Y5e
— Formula 1 (@F1) March 24, 2024
Max's tyre on fire, literally. 😭 pic.twitter.com/dOJNtMxqhb
— RBR Daily (@RBR_Daily) March 24, 2024
Hlavní tribuna v Albert Parku takto oslavovala odstoupení Maxe Verstappena.
Literally everyone was celebrating that Verstappen DNF😂
pic.twitter.com/uGQIVAncCC— Stefanie (@fastpitstop) March 24, 2024
Incident mezi Fernandem Alonsem a Georgem Russellem je vyšetřován komisaři. Na tomto videu vidíte i v grafice, že španělský závodník brzdil do šesté zatáčky dvakrát. To zjevně rozhodilo pilota Mercedesu, který poté ztratil kontrolu nad autem.
Investigan a Alonso por Brake Test a Russell NO pic.twitter.com/2XMVCqbFHK
— Juan Carlos (@Nanosecso) March 24, 2024
Pohled na vrak monopostu Georgea Russella.
Požár brzdového kotouče Maxe Verstappena vypadal opravdu dramaticky. V nájezdu do boxů mu brzda takto explodovala.
VÍDEO: MOMENTO DO ABANDONO DE MAX VERSTAPPEN pic.twitter.com/E4FdmpHm9f
— Blog Fórmula 1 (@blog_formula1) March 24, 2024
Německý AMuS se zeptal Red Bullu na výměnu pohonné jednotky, kterou provedl před začátkem sobotního programu.
Tým tuto výměnu zdůvodnil tvrdým průjezdem přes obrubník z konce prvního tréninku, po kterém si Verstappen zjevně nepoškodil jen podlahu. Inženýři prý nebyli stoprocentně přesvědčeni, že by bylo možné pohonnou jednotku bez obav nasadit znovu.
Na této krásné 3D vizualizaci kvalifikačních kol vidíme, kde získával Max Verstappen a kde zase na Carlose Sainze ztrácel. Rozhodly rychlé zatáčky 9 a 10.
Australia GP qualifying lap comparison between Verstappen and Sainz
Presented by: @f1lasvegas
Prepare for the excitement of one of last season’s standout races. Secure your spot for the 2024 race!
Tickets go live on March 25th at https://t.co/agKxw6h75X 🏎️ #ad pic.twitter.com/309rE0fv7A
— FORMULA ADDICT (@Formuladdict) March 23, 2024
Esteban Ocon v sobotu postoupil do Q2. Když mu to inženýr oznámil, Francouz byl šťastný jako blecha. Ve vysílačce se rozesmál a prohlásil, že má pocit, jako by získal takové malé vítězství. Alpine na tom skutečně není dobře.
Carlos Sainz dostal v Austrálii otázku, jak se mu jezdí v autě bez slepého střeva. “Je to přesně tak, jak mi tvrdil Alex. Ve svém nitru cítíte při přetížení větší pohyby a musíte více zpevnit střed těla. Nebolí vás to, ale máte zvláštní pocit.”
Kuan-jü Čou bude v neděli startovat z boxové uličky. Na konci své kvalifikační jízdy si poškodil přední křídlo a Sauber již v Melbourne nemá stejný kus identické specifikace. Jelikož ho musí vyměnit za jinou verzi, poruší tím pravidla parc fermé.