Rychlé zprávy
Pokud bychom čistě papírově brali v úvahu počet vylepšení, která týmy přinesly na velké ceny a uvedly je v seznamu vylepšení FIA, tak suverénně nejvíce se činí v Aston Martinu. Britský tým přinesl již 21 nových komponentů.
Druhá příčka patří Ferrari (15), za ním následují Racing Bulls (14) a McLaren (11).
PERFORMANCE UPGRADES – Austria Update
byu/FewCollar227 informula1
Max Verstappen má už na kontě více sprintových pole positions než celý zbytek startovního pole dohromady. Holanďan si v sobotu vybojoval už osmou, přičemž ostatní jich mají celkem jen sedm (2x Norris, 1x Hamilton, Bottas, Magnussen, Leclerc, Piastri).
Ve kterých úsecích získával Red Bull a kde McLaren? Zdá se, že na konci rovinek a při brzdění měl lepší tempo Red Bull. McLaren měl zase výhodu z hlediska trakce a akcelerace ze zatáček.
🚨TRACK DOMINANCE – RED BULL VS. MCLAREN
Red Bull has more top speed than McLaren, gaining time at the end of the straights, but also with a good performance in the high speed corners. pic.twitter.com/smZ9DvhD1b
— Holiness (@F1BigData) June 28, 2024
Alex Albon vypadl už v první části kvalifikace. „Nedokázal jsem poskládat dohromady třetí a čtvrtou zatáčku. Trápil jsem se s vyvážením a nedařilo se mi dostat auto kolem zatáčky. Snažil jsem si hrát s jezdeckým stylem i různými nástroji, ale nefungovalo to.“
„Ve sprintové kvalifikaci s jedním pokusem mi to nevyšlo. Lituji, že jsem mezi prvním tréninkem a kvalifikací nešel do většího extrému při změnách nastavení, ale nějaké změny uděláme a zítra se z toho pokusíme vyždímat více,“ slíbil pilot Williamsu, který bude moci měnit parametry na monopostu po otevření parc fermé, a sice mezi sprintem a řádnou kvalifikací.
Přehled zbývajících pneumatik po pátku ve Spielbergu: Lewis Hamilton v tréninku nenasadil žádnou měkkou sadu, takže o jednu má víc než jezdci kolem něj.
🇦🇹🛞 | Tyres available after sprint quali and rest of the weekend
[📸 | @AlbertFabrega]#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/XlNF7rrWv8
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) June 28, 2024
Opět zde máme tradiční vizualizaci toho, jak těsně to dopadlo v kvalifikaci. Max Verstappen měl před Landem Norrisem výhodu více než jedné délky vozidla.
2/2 pic.twitter.com/jeMPHXT7Jn
— justf1car (@justf1car) June 28, 2024
Sergio Pérez musel své ostré kolo odjet takto blízko za Estebanem Oconem…
— Valeria’s Media (@ValeLovesCheco) June 28, 2024
Max Verstappen má od roku 2021 opravdu neposkvrněné kvalifikační statistiky na Red Bull Ringu. V každé kvalifikaci včetně těch sprintových obsadil první místo.
— Valeria’s Media (@ValeLovesCheco) June 28, 2024
Jak by to vypadalo, kdyby každý pilot poskládal do jednoho kola své nejlepší sektory? V čele by se pozice neměnily, ale Lewis Hamilton by přeskočil Carlose Sainze i George Russella. K dobru by našel více než dvě desetiny — nejvíc z celého startovního pole.
🚨OPTIMAL QUALY LAPS IN AUSTRIA SPRINT Q
1 – VER: 1:04.686 (-0.000s)
2 – NOR: 1:04.779 (-0.000s)
3 – PIA: 1:04.980 (-0.007s)
4 – HAM: 1:05.042 (-0.228s)
5 – RUS: 1:05.054 (-0.000s)
6 – SAI: 1:05.126 (-0.000s)
7 – LEC: 1:05.526 (-0.000s)
8 – PER: 1:05.553 (-0.059s)
9 – OCO:… pic.twitter.com/vDx5EcPdS5— Holiness (@F1BigData) June 28, 2024
Fanoušci zahlédli Adriana Neweyho na dálnici. Hádejte, v čem se vezl? Samozřejmě, v Aston Martinu Valkyrie, který sám konstruoval.
Newey to Aston Martin, confirmed!!! pic.twitter.com/06HLQFzr0b
— 𝗕𝗪🎨 (@BW_Wallies) June 27, 2024
Jos Verstappen k roztržce s Christianem Hornerem ještě prozradil, že celé jízdy měly být natáčeny „včetně záběrů z dronu“. Šéf Red Bullu však nechtěl vidět Verstappenova otce v jednom ze svých monopostů a „dělal všechno proto, abych se jízd nezúčastnil“.
„Jsem z toho velmi zklamaný. Jak dětinský může být jeden člověk?“ ptá se Jos Verstappen. „Vypadá to tady jako ve školce! Myslím si, že to o něm mluví dost.“
Na Prohlídku legend se tak nechystá. „Takhle do toho nechci jít,“ ozřejmil a na Hornerovu adresu dodal: „Mám ho už plné zuby!“
Podle nizozemského novináře Erika van Harena už jednotku MGU-K Maxe Verstappena z Kanady nebude možné použít. Očekává se, že Nizozemec nasadí nový kus a přijme penalizaci ztráty deseti příček v Belgii.
Na Velkou cenu Rakouska si Red Bull, Haas, Aston Martin, Alpine a Williams nepřinesly žádná vylepšení.
McLaren má nové přední křídlo a přední závěsy. Mercedes a Sauber představí vylepšené spodní zadní křídlo s ambicí snížit odpor auta.
Ferrari si připravilo nový chladicí panel na krytech motoru s cílem pokrýt chladicí nároky v horkém a vysoce položeném Spielbergu.
Racing Bulls zase bude chtít vydolovat nějakou setinku sekundy z nových deflektorů mezi zadními koly a difuzorem.
Kompletní přehled naleznete v tomto PDF dokumentu od FIA.
Carlos Sainz zatím odkládá rozhodnutí o své budoucnosti. Závodní trojička je příliš hektická. „Teď na to není vhodný čas. Závodní trojička asi není nejlepší období na to, abych se vrátil domů a spolu s mým týmem přijal rozhodnutí, vyložil na stůl všechny možnosti a důkladně se zamyslel, co je nejlepší pro mě, mou budoucnost a mou kariéru. Takže teď na to není vhodná doba.“
Už za měsíc začínají olympijské hry. Motorsport na nich stále chybí a je možné, že jej na nich ani nikdy neuvidíme. Max Verstappen však dostal teoretickou otázku, zda by se jich zúčastnil. Odvětil, že motorsport na olympiádě není pro něj a raději by se na závod díval doma z gauče.