logo F1zpravy.czF1online.sk

Rychlé zprávy

29. června 2024, 09:23

Pokud bychom čistě papírově brali v úvahu počet vylepšení, která týmy přinesly na velké ceny a uvedly je v seznamu vylepšení FIA, tak suverénně nejvíce se činí v Aston Martinu. Britský tým přinesl již 21 nových komponentů.

Druhá příčka patří Ferrari (15), za ním následují Racing Bulls (14) a McLaren (11).

PERFORMANCE UPGRADES – Austria Update
byu/FewCollar227 informula1

29. června 2024, 09:23

Max Verstappen má už na kontě více sprintových pole positions než celý zbytek startovního pole dohromady. Holanďan si v sobotu vybojoval už osmou, přičemž ostatní jich mají celkem jen sedm (2x Norris, 1x Hamilton, Bottas, Magnussen, Leclerc, Piastri).

28. června 2024, 21:11

Ve kterých úsecích získával Red Bull a kde McLaren? Zdá se, že na konci rovinek a při brzdění měl lepší tempo Red Bull. McLaren měl zase výhodu z hlediska trakce a akcelerace ze zatáček.

28. června 2024, 21:11

Alex Albon vypadl už v první části kvalifikace. „Nedokázal jsem poskládat dohromady třetí a čtvrtou zatáčku. Trápil jsem se s vyvážením a nedařilo se mi dostat auto kolem zatáčky. Snažil jsem si hrát s jezdeckým stylem i různými nástroji, ale nefungovalo to.“

„Ve sprintové kvalifikaci s jedním pokusem mi to nevyšlo. Lituji, že jsem mezi prvním tréninkem a kvalifikací nešel do většího extrému při změnách nastavení, ale nějaké změny uděláme a zítra se z toho pokusíme vyždímat více,“ slíbil pilot Williamsu, který bude moci měnit parametry na monopostu po otevření parc fermé, a sice mezi sprintem a řádnou kvalifikací.

28. června 2024, 21:10

Přehled zbývajících pneumatik po pátku ve Spielbergu: Lewis Hamilton v tréninku nenasadil žádnou měkkou sadu, takže o jednu má víc než jezdci kolem něj.

28. června 2024, 21:10

Opět zde máme tradiční vizualizaci toho, jak těsně to dopadlo v kvalifikaci. Max Verstappen měl před Landem Norrisem výhodu více než jedné délky vozidla.

28. června 2024, 18:09

Sergio Pérez musel své ostré kolo odjet takto blízko za Estebanem Oconem…

28. června 2024, 18:09

Max Verstappen má od roku 2021 opravdu neposkvrněné kvalifikační statistiky na Red Bull Ringu. V každé kvalifikaci včetně těch sprintových obsadil první místo.

28. června 2024, 18:09

Jak by to vypadalo, kdyby každý pilot poskládal do jednoho kola své nejlepší sektory? V čele by se pozice neměnily, ale Lewis Hamilton by přeskočil Carlose Sainze i George Russella. K dobru by našel více než dvě desetiny — nejvíc z celého startovního pole.

28. června 2024, 18:09

Fanoušci zahlédli Adriana Neweyho na dálnici. Hádejte, v čem se vezl? Samozřejmě, v Aston Martinu Valkyrie, který sám konstruoval.

28. června 2024, 14:11

Jos Verstappen k roztržce s Christianem Hornerem ještě prozradil, že celé jízdy měly být natáčeny „včetně záběrů z dronu“. Šéf Red Bullu však nechtěl vidět Verstappenova otce v jednom ze svých monopostů a „dělal všechno proto, abych se jízd nezúčastnil“.

„Jsem z toho velmi zklamaný. Jak dětinský může být jeden člověk?“ ptá se Jos Verstappen. „Vypadá to tady jako ve školce! Myslím si, že to o něm mluví dost.“

Na Prohlídku legend se tak nechystá. „Takhle do toho nechci jít,“ ozřejmil a na Hornerovu adresu dodal: „Mám ho už plné zuby!“

28. června 2024, 14:10

Podle nizozemského novináře Erika van Harena už jednotku MGU-K Maxe Verstappena z Kanady nebude možné použít. Očekává se, že Nizozemec nasadí nový kus a přijme penalizaci ztráty deseti příček v Belgii.

28. června 2024, 14:10

Na Velkou cenu Rakouska si Red Bull, Haas, Aston Martin, Alpine a Williams nepřinesly žádná vylepšení.

McLaren má nové přední křídlo a přední závěsy. Mercedes a Sauber představí vylepšené spodní zadní křídlo s ambicí snížit odpor auta.

Ferrari si připravilo nový chladicí panel na krytech motoru s cílem pokrýt chladicí nároky v horkém a vysoce položeném Spielbergu.

Racing Bulls zase bude chtít vydolovat nějakou setinku sekundy z nových deflektorů mezi zadními koly a difuzorem.

Kompletní přehled naleznete v tomto PDF dokumentu od FIA.

28. června 2024, 14:09

Carlos Sainz zatím odkládá rozhodnutí o své budoucnosti. Závodní trojička je příliš hektická. „Teď na to není vhodný čas. Závodní trojička asi není nejlepší období na to, abych se vrátil domů a spolu s mým týmem přijal rozhodnutí, vyložil na stůl všechny možnosti a důkladně se zamyslel, co je nejlepší pro mě, mou budoucnost a mou kariéru. Takže teď na to není vhodná doba.“

27. června 2024, 13:58

Už za měsíc začínají olympijské hry. Motorsport na nich stále chybí a je možné, že jej na nich ani nikdy neuvidíme. Max Verstappen však dostal teoretickou otázku, zda by se jich zúčastnil. Odvětil, že motorsport na olympiádě není pro něj a raději by se na závod díval doma z gauče.