Rychlé zprávy
Fernando Alonso měl velmi dobrou první část kola až po zatáčku Portier, kde stále vedl ve srovnání s Charlesem Leclercem. Monačan to však za tunelem rozbalil a zejména v posledním sektoru získal obrovské množství času.
🚨LECLERC VS. ALONSO – MONACO FP2 FASTEST LAP
Alonso was ahead of Leclerc until turn 8, where Leclerc had a much faster exit.
After turn 17, Alonso lost a total of 2 tenths until the finish line, having again a bad S3 like last year. pic.twitter.com/pGvJRaKYyk— Holiness (@F1BigData) May 24, 2024
Ve druhém tréninku jsme viděli v garáži Red Bullu Adriana Neweyho, ale v džínách a obyčejném tričku. Týmové oblečení Red Bullu si tentokrát neoblékl.
Bývalý technický ředitel červených býků se má zúčastnit vybraných závodů v letošním roce, i když na začátku příštího roku skončí.
Newey just chilling. pic.twitter.com/ubqb6KpbCp
— tami. (@Vetteleclerc) May 24, 2024
Helmut Marko po druhém tréninku prohlásil, že by si vsadil na Charlese Leclerca jako na držitele pole position.
Charles Leclerc ve druhém tréninku ovládl všechny tři sektory. Kdyby se mu je podařilo poskládat do jednoho kola, zajel by čas 1:11,004. Před druhým Lewisem Hamiltonem by v tom případě měl propastný náskok 0,462 sekundy.
Lewisovi Hamiltonovi se podařilo do jednoho kola poskládat všechna osobní maxima.
🚨FASTEST SECTOR TIMES IN MONACO FP2
🔥Charles Leclerc total domination
👀Albon top 4 in S3
McLaren slower than Albon in S1. pic.twitter.com/VbVc2kaZkT— Holiness (@F1BigData) May 24, 2024
Během závodních simulací ve druhém tréninku se na monopostech objevilo drolení pneumatik. Týká se to zejména těch předních, což souvisí i s tím, že na trati je stále relativně málo gumy a nepatří mezi velmi abrazivní, vysvětluje Albert Fabrega.
Con los depósitos llenos el graining ha aparecido, sobretodo en los delanteros. Pista verde y poco abrasiva. #f1 #monacogp pic.twitter.com/8uETKbEcFb
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 24, 2024
Kvalifikaci Formule 2 vyhrál Richard Verschoor před Victorem Martinsem a Isackem Hadjarem.
Roman Staněk skončil šestý, což znamená, že do sprintového závodu vystartuje z pátého místa. To vše za předpokladu, že přežije vyšetřování za blokování Dennise Haugera.
Richard Verschoor takes pole in Monaco with a 1:21.283! 🙌
Victor Martins will start second after topping Group B
The grid order will then be determined by an aggregated result of the Qualifying sessions.
Read more below for a full explainer 👇 #F2 #MonacoGP pic.twitter.com/sS0QRIpJff
— Formula 2 (@Formula2) May 24, 2024
Oficiální profil Formule 1 se nalodil na vlnu vtipů Oscara Piastriho. Ve výsledcích ho už přejmenoval na Oscar Piastri-Leclerc. Pokud jste nezachytili Piastriho pátrání po monackých kořenech a Leclercovu nabídku k adopci, v archivu našich rychlých zpráv naleznete více informací.
FP1 CLASSIFICATION
First practice finished like this 👇#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/W2tMijD0Hs
— Formula 1 (@F1) May 24, 2024
Toto mohlo dopadnout velmi špatně. Japonský závodník F2 Ritomo Mijata se takto vlekl tunelem a téměř tím způsobil nehodu. Isacka Hadjara zachránily jen bleskové reflexy.
FUCK ME pic.twitter.com/TLk7JgjNC2
— Ky (@FiftyBucksVT) May 24, 2024
Lewis Hamilton se v Monaku ukázal s prstenem od výrobce šperků Febregé v hodnotě více než 25 tisíc dolarů. Prsten je všehochutí ze zlata, diamantů, rubínů, smaragdů i safírů.
Sir Lewis wearing a ring by Fabergé – made of gold, diamonds, rubies, emeralds and sapphires ($25,500) in Monaco ✨ pic.twitter.com/SoegnoXuWc
— Rashi (@HAMazingLew) May 24, 2024
Sauber trénuje zastávky v boxech v okleštěné sestavě: Každé kolo mění jen jeden mechanik. Takový nevšední pitstop trénují pro případ, kdyby zbytek party musel pracovat na druhém monopostu či jít jej odtlačit z konce boxové uličky.
Here's @stakef1team_ks practising stops with a skeleton crew of one guy on each corner – in case others are busy working on the second car or retrieving it from the end of the pitlane etc: pic.twitter.com/e5IhGCBSxa
— Adam Cooper (@adamcooperF1) May 24, 2024
Novinář Ben Hunt v Imole rozjel novou rubriku: Kolik stojí jídlo na okruhu? Pokračuje v ní i v Monaku.
Zjistil, že ve fanzóně zaplatíte například za pizzu 20 eur. Stejně drahý je Caesar salát, ačkoli někde ho najdete i za 15 eur.
Hotdog vás vyjde na osm eur a sklenku vína na deset.
#MonacoGP Fan Zone food prices #F1scran pic.twitter.com/UyUmC0Rcjj
— Ben Hunt (@benjhunt) May 24, 2024
Haas si do Monaka přivezl takovou miniaturní boxovou zídku. Vejdou se na něj jen tři lidé.
Haas' pit wall is so small that it nestles very nicely into the main pit building. #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/4DQNMq0YJm
— Phillip Horton (@PHortonF1) May 24, 2024
Na monopostu Williamsu se v Monaku objeví i zajíček Duracell. Výrobce baterií si vybral monacký závod jako jeden z hlavních marketingových taháků roku.
And here's the @Duracell Bunny, as seen on the @WilliamsRacing FW46s of @alex_albon and @LoganSargeant in Monaco…: pic.twitter.com/XAwxg2TQrj
— Adam Cooper (@adamcooperF1) May 24, 2024
Liberty Media chce do kalendáře protlačit další asijský závod. Prozradil to generální ředitel Liberty Media Greg Maffei, který řečnil o plánech efjednotky ve čtvrtek v Monaku.
„V Asii je velký zájem, a to ze strany mnoha měst,“ prozradil Greg Maffei a při jeho slovech věříme, že tím nemá na mysli další městský okruh. „V Asii jde o Thajsko, Soul a zájem projevila Indonésie. Spousta měst chce hostit závod Formule 1.“
V Monaku se předjíždí těžko, ale tito piloti dokázali, že se to přece jen dá. Fernando Alonso (2010), Éric Bernard (1990), Guy Edwards (1974) a Andrea de Adamich (1973) si v závodě polepšili až o 18 příček!
Je ovšem pravda, že v dávné minulosti to bylo mnohem jednodušší než v moderní Formuli 1. Připomeňme proto ještě výkon Michaela Schumachera z roku 2006, kdy po startu z boxů dorazil do cíle na pátém místě.
🚨BIGGEST COMEBACKS IN MONACO
18 places – Fernando Alonso: From PL to P6 (2010)
18 places – Éric Bernard: From P24 to P6 (1990)
18 places – Guy Edwards: From P26 to P8 (1974)
18 places – Andrea de Adamich: From P25 to P7 (1973)17 places – Michael Schumacher: From PL to P5… pic.twitter.com/1Oo2VFJ4rS
— Holiness (@F1BigData) May 23, 2024