Rychlé zprávy
Telemetrie odhalila, že Charles Leclerc získával čas na Maxe Verstappena vždy při brzdění a v zatáčkách. Verstappen byl zase rychlejší na rovinkách.
Holandský jezdec také získal ze zákrytu před první zatáčkou. Charles Leclerc ho během celého zbytku kola postupně doháněl.
💡The RB20 is NOT invincible (in qualifying):
Leclerc's Q2 lap would have given him pole, and his braking and slow-speed cornering were better!VER gained on the main straight thanks to a tow (in green) and in the subsequent corner
Then, Leclerc steadily recovered over 0.3s!#F1 pic.twitter.com/6jUuCvyROQ— Formula Data Analysis (@FDataAnalysis) March 1, 2024
Romain Grosjean se byl podívat na “místo činu”, tedy za třetí bahrajnskou zatáčku, kde v roce 2020 zažil tvrdý náraz do bariéry a požár.
Romain Grosjean de retour sur les lieux de son accident le 29 novembre 2020 à Bahrein. On en parle demain sur Canal à 15h. pic.twitter.com/ywTn0YsZUC
— Laurent Dupin (@LaurentDupin_f1) March 1, 2024
Max Verstappen se počtem pole positions (33) dotáhl na legendy F1 Jima Clarka a Alaina Prosta.
Dalším na řadě je Sebastian Vettel, ale německého šampiona v této sezóně určitě nedostihne.
Max Verstappen is now ahead of Nigel Mansell and equal to Jim Clark and Alain Prost in Formula 1's all-time pole list! #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/GhZkYbGim9
— Lights Out ●●●●● (@LightsOutF1Blog) March 1, 2024
Porovnání týmových kolegů ukazuje, že největší rozdíl je momentálně mezi jezdci Aston Martinu. Lance Stroll byl o 0,399 sekundy pomalejší než Fernando Alonso.
Nejvyrovnanější jezdeckou dvojici mají v Sauberu. Bottase a Čoua dělila jediná tisícinka sekundy.
Diferencias entre compañeros de equipo:
Alonso – Stroll -0.399s
Albon – Sargeant -0.373s
Verstappen – Pérez -0.358s
Russell – Hamilton -0.225s
Ocon – Gasly -0.155s
Tsunoda – Ricciardo -0.149s
Leclerc – Sainz -0.100s
Hulkenberg – Magnussen -0.080s
Norris – Piastri -0.069s
Bottas…— MPortillo (@mportilloES) March 1, 2024
Alonso si v mixzóně užíval. Na PR manažerovi si vyzkoušel své kung-fu
A new meme is born 😂#F1 pic.twitter.com/JHE6J6eCjs
— F1 History (@TodayF1History) March 1, 2024
Na pokvalifikační tiskové konferenci se rozebíral i náskok Red Bullu v závodě. George Russell nadhodil, že podle výpočtů Mercedesu mají červení býci náskok 0,5 sekundy na kolo.
George Russell: “Je to příliš málo?”
Max Verstappen: “Myslím, že je to příliš mnoho!”
Ted Kravitz informuje, že do pěti-šesti závodů se McLaren dočká vytouženého balíčku vylepšení, který by měl posunout MCL38 vpřed.
Máme pravděpodobné vysvětlení toho, proč se Max Verstappen omlouval svému inženýrovi Gianpierovi Lambiasemu.
Helmut Marko v rozhovoru pro Servus TV prozradil, že se s Lambiasem vsadil o 50 eur, zda Verstappen získá pole position. “Vyhrál jsem 50 eur! Ale 25 z nich musím dát Maxovi. Je to tvrdý vyjednavač!”
Šéf Haasu Ajao Komacu: “Naším cílem bylo dostat obě auta do Q2, s čímž jsme velmi spokojeni. Nico odvedl dobrou práci — jako obvykle — a dostal se do Q3. Pro Nica jsme ušetřili jedny nové softy.”
“Náš závod však není proti Hamiltonovi, ale proti někomu jinému, proto jsme se takto rozhodli,” doplnil spokojený nástupce Günthera Steinera.
Toto Wolff o druhém sedadle v Mercedesu: “Děje se toho hodně. Přicházejí mi hovory od čísel, která ani neznám, a sám sebe se ptám, zda bych je měl vůbec brát!”
Zajímá vás, jak jsou na tom monoposty v pomalých, středních, rychlých zatáčkách a na rovinkách? Tento graf je pro vás jako stvořený.
Vidíme v něm srovnání Mercedesu a ostatních stájí. Pokud je tým pod čarou, znamená to, že v daném typu zatáčky je rychlejší než Mercedes. Pokud je nad čarou, tak v daném typu na Mercedes ztrácí.
Sam Collins showing us car performance using Mercedes as the baseline. Above is slower, below is faster. pic.twitter.com/WhPHO72TrS
— Ky (@FiftyBucksVT) March 1, 2024
Christian Horner má právě schůzku s generálním ředitelem F1 Stefanem Domenicalim a později se setká i s prezidentem FIA Mohamedem bin Sulajemem. Oba s ním chtějí řešit vyšetřování obvinění ze strany zaměstnankyně Red Bullu.
Auto Motor und Sport: „V paddocku se mluví jen o případu Hornera. Nový materiál má být údajně zveřejněn v 18:00 místního času (16:00 našeho času, pozn. red.). Královrazi se nevzdávají, ale Horner je stále tady.“
Max Verstappen se v pátek opět stěžoval na řazení. Podle Helmuta Marka se z toho nestřílí. „Maxe už známe, je to jeho oblíbené téma. Jsem si jistý, že do pátku to vyřešíme.“
Jsou uniklé dokumenty z komunikace Christiana Hornera skutečné? To neví nikdo říct, ale německý AMuS poukazuje na zajímavou skutečnost: Jelikož email byl rozeslán všem vrcholným představitelům Formule 1 a zároveň všem akreditovaným novinářům F1, nemohlo jít o jakéhokoli vtipálka. Zdroj musel mít přístup k mnoha kontaktům, ke kterým se běžný smrtelník tak snadno nedostane.
„Celou věc nebude možné uzavřít tak rychle, jak si Red Bull představoval,“ píše Auto Motor und Sport. „Zjevně je na střeše ostřelovač, který si po neúspěchu ve vyšetřování vyměnil zásobník.“
„Zajímavé také je, jak se anonymní zdroj dostal k tolika soukromým emailovým adresám. Kontaktní informace novinářů korespondují s letošním seznamem držitelů akreditace do paddocku pro sezónu 2024,“ uzavřel svůj článek Tobias Grüner.