Rychlé zprávy
Porovnání závodních simulací ve druhém volném tréninku. Red Bull je vpředu, ale za ním je to přímo nesmírně vyrovnané.
FP2 long runs (Top 4 teams + Alonso). Max still has 3 tenth on everybody, but behind all are very close
byu/elnano98 informula1
Karun Chandhok přišel s jednoznačným stanoviskem, pokud jde o lakování monopostů v “době karbonové”. “Red Bull je rychlý a není černý. Ferrari je rychlé a není černé.”
Podle Karuna Chandhoka a spekulací v paddocku je Alpine deset kilogramů nad hmotnostním limitem.
Dnes měla premiéru i nová úvodní znělka Formule 1.
#F1 IS COMING!!! 🔥🔥pic.twitter.com/NcgtNzL9e5
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) February 29, 2024
Další detaily Red Bullu.
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1763150258895237628
Monopost Red Bullu na prvním závodě sezóny je trochu jiný než na předsezónních testech. I RB20 ponese velmi populární aerodynamické řešení bočnic (tzv. tobogán nebo v angličtině waterslide).
The 2024 world champion car (almost certainly) close up. “Wow,” as McLaren team principal Andrea Stella has said pic.twitter.com/9bNWrCE2n4
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) February 29, 2024
Na úvodní velkou cenu přivezly vylepšení všechny týmy.
Y 4 más
And 4 more#f1 pic.twitter.com/mBJ4XW18ts
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 29, 2024
McLaren stále tají, jak dlouhý kontrakt podepsal s Landem Norrisem.
Reportér Viaplay se proto na smlouvu zeptal samotného Norrise. Po několika sekundách váhání odpověděl: “Bez komentáře.”
“how long does this contract run cause there’s some ambiguity there”
lando: 🤷 no comment pic.twitter.com/ji9oXDTrpz
— ray (@ln4norris) February 28, 2024
První tři dny nové série Drive to Survive nesplnily očekávání. Podle čísel, která zveřejnil Netflix, zájem o pohled do zákulisí Formule 1 meziročně klesl o 30 procent.
Celkový počet hodin strávených u série se vyšplhal na 21,8 milionu, což zase představuje pokles o 15 procent.
Červení býci již třetí rok po sobě posouvají přední závěsy směrem ke kokpitu. V roce 2022 bylo horní rameno téměř kolmé na osu auta, ale postupně je tento úhel menší a menší.
Interestingly, #RedBull has tilted the front suspension layout even further back from the wheel axle #F1 #F1Tech #BahrainGP pic.twitter.com/LbpKQeEAT3
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) February 28, 2024
Aby pilot mohl nastoupit do závodů F1, musí absolvovat lékařskou prohlídku, jejíž součástí je i vysvobozovací test.
Každý pilot musí být schopen v případě nouze vyskočit z auta do sedmi sekund. Takto to vypadalo v případě jezdců Haasu.
FIA Jump Test ✅ Complete #HaasF1 #BahrainGP pic.twitter.com/EBANjnTtqV
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 28, 2024
Christian Horner bude obvinění zbaven, informují The Times, Sky Sports a Daily Mail. Jeho budoucnost v čele Red Bull Racing je však stále nejasná.
“Článek nizozemského deníku De Telegraaf tvrdil, že podaná stížnost překračovala hranice kontrolního chování a obsahovala obvinění ze sexuálně nevhodného chování, které bylo založeno na zprávách, jejichž odesílatelem měl být údajně Horner. Dostupné zdroje však od té doby naznačují, že v samotné stížnosti se žádné takové důkazy nenacházely,” píše The Times.
Vyjádření Red Bullu můžeme očekávat ještě dnes.
Bývalý italský závodník F1 Ivan Capelli o Hamiltonově poslední sezóně v Mercedesu: „Kdybych šéfoval v Mercedesu, od určitého bodu bych mu zakázal nosit mobil do garáže. Jistě pro jistotu. Čím je rozloučka blíže, tím méně informací mu bude Mercedes dávat.“
Fernando Alonso: “Musím si dobře promyslet, jestli chci pokračovat ve Formuli 1. V současnosti se sice cítím skvěle, ale letošní kalendář bude nesmírně vyčerpávající.”
Max Verstappen na otázku, zda ho kauza “Horner” nějak rozptyluje: “Ne. Soustředím se výhradně na sebe a závodění. Doufám však, že se to co nejdříve uzavře.”