logo F1zpravy.czF1online.sk

Gasly chápe, že odchod de Mea může vyvolat nejistotu: Musíme držet pohromadě

Pierre Gasly
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 15:19

Automobilka Renault vstupuje do nové éry, ve které se určitě bude ve velkém mluvit i o její budoucnosti ve Formuli 1. Luca de Meo skončil na postu prezidenta francouzské automobilky a není těžké si představit, že tato změna zatřese i závodním týmem. S generálním ředitelem totiž odchází i jeden z největších zastánců programu ve Formuli 1 a muž, který měl přímý vliv na mnohá klíčová rozhodnutí v posledních letech.

De Meo přišel do Renaultu v lednu 2020, kdy si značka procházela velmi turbulentním obdobím po odchodu kontroverzního prezidenta Carlose Ghosna. Budoucnost francouzské národní společnosti je stále sporná a spekulovalo se o jejím spojení s koncernem Stellantis vzhledem k nedostatku zdrojů při vývoji elektromobilů, nemluvě o problémech Nissanu, který je součástí aliance Renault–Nissan–Mitsubishi.

„Luca de Meo oznámil rozhodnutí odstoupit ze své pozice, aby se mohl vrhnout do nových výzev mimo automobilový sektor,“ uvedl Renault v prohlášení. I když se de Meo ve svém stanovisku pochlubil svými úspěchy, faktem zůstává, že automobilka má před sebou stále obrovské výzvy a jsme zvědaví, jak to zasáhne její program ve Formuli 1.

Prakticky ke všem důležitým změnám, které provedl tým v posledních letech, přišlo s přímým požehnáním generálního ředitele automobilky. Patřilo k nim angažování Flavia Briatoreho do role „superporadce“ – prý dostal od de Mea velmi štědrou finanční odměnu –, ukončení vlastního motorového programu a dohoda s Mercedesem, ale také překřtění týmu ze žluto-černého továrního Renaultu na modrý Alpine v roce 2021.

Zůstane tohle všechno v platnosti i pod novým šéfem? Nejeden o tom pochybuje, zejména s ohledem na spekulace, že Renault by mohl prodejem velmi hodnotného týmu vyřešit část svých finančních problémů. V této chvíli čelí nejistotě v podstatě každý člen stáje včetně pilota Pierra Gaslyho.

„V první řadě potřebuji všechny informace. S Lucem mám velmi dobrý vztah. On byl ten, kdo mě přivedl do týmu a pro mě je to velmi inspirativní osobnost. Moje prvotní reakce na jeho odchod je, pochopitelně, velký smutek,“ řekl francouzský závodník po skončení Velké ceny Kanady.

„Jsem si jistý, že k tomu má dobré důvody a podle mě pro nás jako tým – i když v současnosti není všechno dokonalé – stále platí, že se v továrně odehrává spousta pozitivních věcí. Je důležité, abychom si udrželi toto momentum i do roku 2026, protože celkový obraz a výkony se mohou výrazně změnit. Nesmíme na to zapomínat,“ upozornil Gasly.

Renault poněkud bizarně načasoval oznámení odchodu svého nejvyššího šéfa. Možná není náhoda, že to připadlo na neděli večer, kdy se všichni věnovali Velké ceně Kanady. Ani tým tak v době prvních otázek novinářů nevěděl, co de Meův odchod znamená pro projekt ve Formuli 1. „Musím si sednout s vedením a o něco lépe pochopit, co to znamená pro tým a podobně. Na konci dne však platí, že všichni máme práci a úkoly, na které se musíme soustředit a vydat ze sebe to nejlepší. Určitě si však musím se všemi sednout a promluvit si s nimi,“ uvedl francouzský závodník.

„Chápu, že pro tým to může být náročné, což je docela normální a lidské. Myslím si, že v takových chvílích bychom měli držet pohromadě, spoléhat se jeden na druhého a důvěřovat našemu dlouhodobému plánu,“ dodal Gasly.

Související zprávy

Diskuze