logo F1zpravy.czF1online.sk

S vývojem na rok 2026 jsme výrazně pokročili, pochlubil se Sanchez

Alpine Pierra Gaslyho
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 15:55

Tým Alpine má před sebou ještě pořádně dlouhou cestu. Tovární tým automobilky Renault momentálně okupuje ostudné poslední místo Poháru konstruktérů, ale rok 2026 a zcela nová generace monopostů nabízejí pro stáje ze středu pole obrovskou příležitost, jak se katapultovat do boje o vítězství. Záleží jen na tom, jak kvalitní bude vývoj nového auta. Podle technického ředitele Davida Sancheze postupuje jeho tým podle plánu.

Historický příklad Brawnu GP v roce 2009 představuje pro malé a finančně méně silné týmy velkou naději, že alespoň na začátku nového cyklu pravidel může jeden nápad změnit koloběh dějin. Samozřejmě, čím více času a zdrojů investujete do nového auta, tím máte větší šanci, že se vám podaří najít nějakou „zázračnou zbraň“. Přesně o to se budou pokoušet týmy ze středu pole.

„Výrazně jsme pokročili s vývojem monopostu pro rok 2026. Od nasazení posledních vylepšení to už je nějaký čas, ale máme velké plány i s autem na tuto sezónu a upgrady nasadíme v následujících několika závodech,“ pochlubil se technický ředitel Alpinu David Sanchez, kterého cituje Motorsport.com.

Tým si bude zvykat i na nového dodavatele pohonných jednotek, se kterým již jistě rozvíjí vztahy. Architektura pohonné jednotky je totiž klíčová při vývoji aerodynamiky. Je to změna, ale přichází ve správný čas, protože v příští sezóně budeme mít zcela nové motory. „V roce 2026 budou pohonné jednotky zcela odlišné, avšak bez ohledu na to, zda měníte dodavatele, nebo ne, výzvy jsou pokaždé velmi podobné,“ konstatoval Sanchez.

Pro mnohé je překvapením, že tento tým vůbec investuje do letošního auta. V této sezóně však nejsou ničím neobvyklým ani velká vylepšení od týmů z konce pole. Dokonalým příkladem je Sauber na Velké ceně Španělska. Nové díly podle slov pilotů výrazně pomohly a Nico Hülkenberg jim připsal hlavní zásluhy za krásné páté místo a deset bodů.

Alpine se už v lednu pochlubil tím, že ve větrném tunelu poprvé testoval monopost pro rok 2026, ale zároveň bude nasazovat vylepšené díly na letošní monopost i během letní fáze letošní sezóny. „Pro nás je to více o tom, kdy a kolik investujeme do monopostu pro rok 2026, a co chceme předat letošnímu autu. Musím říct, že plán jsme si stanovili už dávno a funguje velmi dobře, takže jsme spokojeni,“ dodal technický ředitel Alpinu.

„Pravidla tlačí na lehčí monoposty. Laťka nastavená FIA je určitě velmi agresivní, ale je to výzva, která se nám líbí,“ konstatoval Sanchez.

Související zprávy

Diskuze