Colapinto čelí první kritice. Nejsem ani trochu spokojen, vzkázal Briatore

Franco Colapinto má za sebou náročný restart formulové kariéry. Když v lednu přestoupil z Williamsu do Alpinu, zavládla téměř jednohlasná shoda, že dříve či později nahradí Jacka Doohana. O čem však nepanovala jednohlasná shoda, byly jeho následné výkony. Mnozí ho zatracovali, jiní věřili v jeho velký potenciál. Inu, za sebou má tři velké ceny a zatím toho moc neukázal.
Férově je třeba přiznat, že Colapinto nebyl, podobně jako Jack Doohan před ním, v jednoduché situaci. Hned po návratu jezdil v Imole a Monaku. První jmenovaný okruh možná důvěrně zná ze své dřívější kariéry i testů se starým monopostem Alpinu, ale stále jde o jezdecký okruh, na kterém se vyplácejí zkušenosti a znalosti stroje. Monako je zase svým charakterem velmi výjimečné.
Když Flavio Briatore dorazil do Barcelony, na tiskové konferenci šéfů týmů řekl, že Velká cena Španělska je pro Colapinta první „skutečný“ závod. Věci však nešly podle plánu a argentinský závodník utrpěl v první části kvalifikace poruchu, která ho po odstoupení Lanca Strolla odsoudila k osmnáctému místu na startu.
Řekli byste si, že se to dá odpustit, protože technický problém nemohl Franco nijak ovlivnit. Jeho šéf však po skončení víkendu nebyl ani trochu nadšený. „Pokud bych teď řekl, že jsem byl spokojen, tak bych lhal – nejsem ani trochu spokojen. Nyní si musíme počkat, než bude pokračovat jeho sezóna,“ prohlásil Briatore pro německou Sky.
„Samozřejmě, musíme uznat, že Franco je velmi mladý a čelí tlaku ze všech stran, nejen z Argentiny. Nyní pomaloučku hledá svou cestu. Je dost silný, ale v tomto sportu potřebujete znovuzískat sebedůvěru tak rychle, jak je to možné. Doufám, že se mu to brzy podaří a vrátí se na správnou cestu,“ řekl s nadějí šéf Alpinu.
Colapintův návrat do kokpitu provázely různé dohady. V původním stanovisku francouzské stáje stálo, že dostal jen pět velkých cen a poté v Enstonu znovu vyhodnotí jeho výkony. To však Flavio později popřel. Bez ohledu na počet závodů se však zdá, že Argentinec nemá garantované místo ani do konce sezóny.
„Upřímně, nevím. Nikdy jsem neřekl, že dostane pět závodů, tři závody, čtyři závody nebo jeden závod. Uvidíme. Colapinto řídí auto a musí podávat patřičné výkony. Pokud se mu to nepodaří, tak uvidíme. V roce 2025 se musíme připravit na sezónu 2026. Pokud budeme potřebovat nějaký experiment, tak ho uděláme,“ prohlásil Briatore.
„V této chvíli neumím říct, zda Franco zůstane po zbytek sezóny, nebo ne. Bude záležet na jeho výkonech. Zajímají nás jen výkony, nic jiného,“ dodal Flavio.