Nejlehčí cesta k vítězství je podepsat Verstappena, vyhlásil Briatore

Flavio Briatore pevně uchopil otěže v Alpine a francouzský tým vede k lepším zítřkům. Zatím si však nemůže dovolit jít cestou nejmenšího odporu, kterou by prý bylo podepsání Maxe Verstappena. Přesto odkazuje, že garantuje boje o vítězství už v roce 2026.
Alpine si na konci minulého roku vylepšil vyhlídky před startem nové éry, když zanechal svůj vlastní a dlouhodobě nekonkurenceschopný motorový projekt a vyměnil ho za motory Mercedesu, které mají velký potenciál stát se nejlepšími ve Formuli 1.
Technické oddělení se tak koncentruje už jen na vývoj šasi a aerodynamiky. Posledním dílem skládačky jsou jezdci. O Pierrovi Gaslym v Alpine nepochybují, ale nad druhou sedačkou stále visí otazník. Ten by se dal lehce odstranit, kdyby byl Alpine už teď atraktivním působištěm.
„Nejlehčí cesta k vítězství je podepsat Maxe Verstappena, ale to nemůžeme. Musíme tedy pracovat s tím, co máme k dispozici,“ uvědomuje si v rozhovoru pro Le Monde Flavio Briatore, který v minulosti dokázal nejeden husarský kousek na poli s jezdci — Eddie Jordan mu nikdy nezapomněl, že mu z týmu vyfoukl Michaela Schumachera.
„Rozhodnutí vybrat si pohonné jednotky Mercedesu bylo velmi těžké. Abyste však v tomto sportu vyhráli, potřebujete mít stejně dobré nástroje jako ostatní. Z milionu důvodů, které mají kořeny v minulosti, jsme v této oblasti byli oslabeni,“ zdůraznil de facto šéf stáje.
Cíle francouzského týmu jsou díky blížící se změně v útrobách monopostu vyšší než kdysi. „Garantuji vám, že v roce 2026 dokážeme vyhrát závody. V roce 2027 chceme být aspiranty na titul,“ pokračoval Briatore, který se pokusí splnit tento plán na rozdíl od předchozích „pětiletnic“, na které už v Enstone téměř zapomněli.
„V roce 2026 musíme být konkurenceschopní, a to bez výmluv. Dlužíme to Renaultu a Alpinu. V tomto sportu jsme proto, abychom vyhrávali. V roce 2026 začnou platit nová pravidla a kdo je interpretuje nejlépe, bude mít výhodu,“ zdůraznil 75letý Ital.
Zdá se, že Briatore už za Olivera Oakese nebude hledat náhradu a všechno bude koordinovat sám z pozice neoficiálního šéfa týmu. Stále mu totiž chybí licence, a tak oficiální „spojkou“ mezi týmem a FIA je závodní ředitel Dave Greenwood.
„Všechny operační otázky měl na starosti Oli, ale on už není s námi. Já jsem teď stoprocentně zavázán týmu a na všech odděleních od technického přes obchodní až manažerské jsem obklopen velmi silnými lidmi. Práce je více, to určitě, ale to není problém. Mám množství času,“ ujišťuje Briatore. „A pokud jde o licenci, to je jen detail. Kdybych ji chtěl, už zítra bych ji mohl mít.“
„Všichni si mysleli, že mezi mnou a Olim byl nějaký spor, ale když mám já s někým spor, každý o tom bude vědět, protože promluvím a okamžitě konám. Pokud tvrdím, že jsme neměli žádný problém, tak jen proto, že jsme neměli žádný problém,“ dodal.