logo F1zpravy.czF1online.sk

Proč se trápí dvojky Red Bullu? Podle Kvjata stačí na „katastrofu“ jeden chybějící dílek

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 5. 2025

Daniil Kvjat se po dlouhé době objevil v padoku F1. Ruský jezdec, který v současnosti závodí s italskou licencí a tato země se stala jeho druhým domovem, přišel navštívit staré známé na velkou cenu do Imoly. Kamery si ho během závodu našly v garáži Williamsu, ale po delší době měl možnost promluvit s médii i o současné situaci.

Samozřejmě, reportéry nejvíce zajímal jeho pohled na dění v Red Bullu, jelikož v tomto týmu strávil prakticky celou svou kariéru v F1 a zná reálie nejen celé stáje, ale také jejího jezdeckého programu. I když nikdy neseděl v monopostu současné generace, Formuli 1, včetně svého bývalého týmu, nadále sleduje.

„Je očividné, že Red Bull má stále rychlé auto, ale zřejmě s velmi úzkým pracovním oknem. Když s ním máte velké zkušenosti, jako inženýr nebo jezdec, tak to může znamenat velký rozdíl a můžete s ním být velmi rychlý, pokud ho dostanete do onoho pracovního okna,“ řekl Kvjat, kterého cituje F1.com.

„Pokud se vám to nepodaří, tak se zdá, že auto výrazně zaostává za McLarenem, ale když se do toho okna trefíte, tak je vpředu. Čerstvé pneumatiky a lepší přilnavost v kvalifikaci možná maskují rozdíly v závodním tempu, jak jsme to viděli v Miami, kde byl McLaren velmi konzistentní při práci s pneumatikami a jejich teplotami. To rozhoduje na této úrovni a při těchto těsných rozestupech,“ míní Kvjat.

Ten byl dlouho součástí programu Red Bullu. Svého času se mu podařilo dostat z Toro Rosso do hlavního týmu, aby ho později vrátili zpět do „béčka“ a nakonec definitivně vyhodili. V roce 2019 se mu podařilo vrátit, ale jen na dva roky. To však nic nemění na tom, že podmínky v tomto týmu zná jako svoji dlaň.

Dokáže si tak představit, čím si ve skutečnosti prochází Júki Cunoda, který je další na dlouhém seznamu pilotů trápících se po boku Maxe Verstappena. „Auto může být šité na míru Maxovi a určitě by bylo logické, kdyby mu ho postavili na míru. Jak jsem však řekl, u monopostů F1 je ve hře spousta detailů, je zde teplota pneumatik, pracovní okno pneumatik, nastavení, aerodynamické okno – je to velmi složité. Pokud chybí byť jen jeden dílek skládačky, výsledky mohou být katastrofické,“ řekl Kvjat na adresu dlouhého seznamu neúspěšných týmových dvojic v Red Bullu.

„Můžete být dobrý jezdec, ale pokud nedostanete auto a pneumatiky do toho okna, budete ztrácet půl vteřiny na kolo. Je to normální. Je to jedna z věcí, se kterou jsem se musel vyrovnat při mém prvním roce v F1. Je to zajímavý proces, ale když zabloudíte, můžete to zruinovat vaše šance. Pokud jde o situaci Checa Péreze, tak to nejezdil,“ dodal Kvjat.

Související zprávy

Diskuze