Na Charlesově místě bych udělal totéž, přiznává Albon

Kazí nám nové jezdecké standardy zážitek ze závodu? A je „závodění na apex“ novou normou ve Formuli 1? Kdyby byl závěrečný souboj Charlese Leclerce a Alexe Albona bitvou o vítězství, rezonoval by ještě dlouhé týdny. Takhle to šlo trochu do ztracena a jaksi jsme se vyhnuli diskusi, zda je toto výsledek, který chceme pro sport.
V posledním kole se schylovalo k poslednímu souboji dvou kamarádů. Nakonec to však byl pořádný „anticlimax“, když Leclerc na pokyn týmu pustil pilota Williamsu před sebe a po souboji zůstala jen pachuť hořkosti a zklamaná vysílačka monackého závodníka, který nechápal, co udělal špatně.
Inu, novým kritériem podle nových jezdeckých standardů je skutečnost, komu patří zpětná zrcátka, ktorá jsou více vpředu na úrovni apexu. V těch rychlostech však jako jezdec nevíte ani to, kde se vrchol zatáčky vlastně nachází, natož koho zpětná zrcátka byla více vpředu. Za sebe mluví i reakce Albona.
„Ať se na to díváte z kteréhokoli úhlu, čtvrté místo dnes bylo možné. Bez závěrečného safety caru bych byl skončil čtvrtý a když si odmyslíte závěrečný incident s Charlesem, taky bych skončil čtvrtý. Tím však nechci říct, že jsem zklamaný ze čtvrtého místa,“ konstatoval pilot Williamsu po závodě.
„Upřímně, když se podívám na souboj s Charlesem, na jeho místě bych udělal totéž. Nemyslím si, že udělal něco šíleného, choval se jako někdo, kdo se snaží udržet si pozici,“ pokračoval Albon.
„Ztratil jsem tam pozici ve prospěch Lewise. Když nad tím přemýšlím, něco jsem mohl udělat lépe, možná být o něco trpělivější v souboji s Charlesem a zjistit, jestli ho dostanu o něco později. V tu chvíli jsem však měl tak dobrý pocit, že jsem přemýšlel o Oscarovi vpředu a jeho třetím místě,“ dodal Alex.
I když se pódiem mohl dostat na titulky, páté místo je stejně velký úspěch, který potvrzuje převahu Williamsu ve středu pole. Ve skutečnosti bychom stáj z Grove možná již neměli považovat za středopolovou, protože v současnosti je výkonnostně i bodově před konkurenty. Albon a jeho týmový kolega se v současnosti nacházejí poněkud v území nikoho a neustále navyšují náskok na Haas.
Williams si jednoduše uzurpoval právo na bodovanou desítku, čímž ještě více ztížil příležitosti pro své pronásledovatele. „Ano, naše tempo mě překvapilo. Možná jsem pesimističtější člověk, protože James Vowles byl naopak o něco optimističtější. Když jsme loni pracovali na tomto autě na simulátoru, vypadalo to lépe,“ konstatoval Albon.
„Zajímavé je, že vyvážení se výrazně zlepšilo. Určitě máme více přítlaku, ale také se zlepšil pocit při jízdě a vyvážení, což vám usnadňuje práci a dodává vám sebedůvěru. Jste méně limitováni při volbě nastavení a vašich možnostech v autě. Párkrát jsem hovořil o monopostu, se kterým jsou vaše šance limitovány jen na některé okruhy. Byli jsme však již na mnoha odlišných tratích a až na jednu výjimku jsme byli pokaždé na bodech. Je to dobrý signál dobré DNA tohoto auta,“ řekl pilot Williamsu.