Colapinto: Pět závodů nestačí, abych z auta dostal maximum

Franco Colapinto bude muset pracovat s tím, co mu Flavio Briatore poskytl. Sám si však uvědomuje, že ohromit vedení Alpinu a veřejnost nebude jednoduché během pěti velkých cen, které má k dispozici.
Pokud se Colapinto do VC Rakouska neosvědčí, do kokpitu se klidně může vrátit Jack Doohan, případně dostane šanci někdo z rezervních jezdců v čele s Paulem Aronem, který prý během testovacích dnů předvedl velmi slušnou rychlost.
Argentinský závodník bude jezdit s pomyslným nožem na krku, ale už tradičně je velmi uvolněný. Před mikrofony i žertovně poznamenal: „Vždyť mě nevyhodí po jedné velké ceně, tak si nedělejte starosti.“
„Po těch pěti závodech nebude po všem. Sezona se ještě nekončí a oni mě potom nevyhodí, nebojte se,“ ujišťuje Franco Colapinto, který se paddockem procházel se svéráznou sebejistotou. „Budeme přehodnocovat více věcí, nejen těchto pět závodů. Uvidíme, jak to bude probíhat.“
„Já jsem však mnohem klidnější, vždyť už mám zkušenosti s jízdou v monopostu F1, se soutěžním víkendem, se všemi procesy. Uklidňuje vás, když víte, jak věci fungují a jak probíhá soutěžní víkend. Vloni jsem nic z toho nevěděl, neměl jsem ani ponětí, ale tento rok mám. To mě trochu uklidňuje,“ pokračoval pilot Alpinu, který je stále smluvně vázán i s Williamsem.
Colapinto může být zatím klidný, ale pokud přijdou jedna-dvě zbytečné chyby, rázem se může tato pohoda vytratit. Argentinec se však příliš nestresuje, protože si uvědomuje, že ve vyhrazeném čase nemůže udělat díru do světa. Vedení by to mělo brát v úvahu.
„Já na těch pět závodů ani nemyslím. Jsem šťastný a dobře se s tím vyrovnávám. Teď se chci jen posadit do auta a jezdit,“ říká Colapinto. „Samozřejmě, slyšeli jste Carlose [Sainze] mluvit, že potřebuje aspoň deset závodů, aby si zvykl na auto. Myslím si tedy, že pět jich pro mě nebude dost, vždyť za celý svůj život jsem v F1 odjezdil jen devět velkých cen.“
„Ano, asi na to budu potřebovat více závodů, o několik více než jen pět, abych se dostal do rytmu a z auta dostal maximum. Toto je však všechno, co mám k dispozici a chci to využít na maximum, užít si to a odvést pro tým maximum,“ konstatoval 21letý Pilarčan.
Jack Doohan měl k dispozici předsezonní testy, Colapinto má zase zkušenosti z minulého roku a několik testovacích dnů se staršími monoposty. Jaká má vlastně očekávání před prvním soutěžním víkendem v kokpitu Alpinu?
„Já toto auto velmi neznám. Hodně věcí bude pro mě nových. Chci dobře zvládnout základy a potom se dostaví i výsledky,“ zamyslel se Colapinto. „Opravdu nečekám žádný výsledek. Mezi týmy je to velmi těsné a mění se to z jednoho okruhu na druhý. V prvním a v druhém tréninku nebudeme mít jasnou představu, jak na tom jsme.“
„Stále intenzivně pracujeme s týmem. Hlavním cílem je zrychlit monopost. Potřebujeme najít hodně výkonu k dobru. Myslím si, že ten výkon přijde díky tvrdé práci všech. To je hlavní cíl; pokusit se zlepšit výkonnost. No a po těchto pěti závodech uvidíme,“ uzavřel pilot Alpinu.