Briatore vysvětluje, co je cílem krátkodobé rošády a proč nemusí být poslední

O nahrazení Jacka Doohana Francem Colapintem se spekulovalo už několik dní a nakonec se tak i událo. Nikdo však nečekal, že mladý Argentinec se do auta dostane jen na pět velkých cen. Flavio Briatore vysvětluje, že mu jde o „férové zhodnocení výkonnosti jezdců“.
Jack Doohan na prvních šesti závodech nedokázal dostatečně přesvědčit vedení. Šanci proto dostává Franco Colapinto, který bude doufat, že mu bude přát počasí i okolnosti. Technické problémy, nezaviněné nehody či vypadnutí mohou velmi rychle zmařit všechny jeho naděje.
Alpine však už teď myslí na budoucnost a věří, že toto je vhodný způsob, jak se co nejlépe připravit na rok 2026. „Po vyhodnocení úvodních závodů sezóny jsme dospěli k rozhodnutí, že Franca posadíme do auta vedle Pierra na následujících pět závodů,“ vysvětluje Flavio Briatore, z kterého od úterý není jen poradce Lucu de Mea, ale de facto i šéf samotného Alpinu v F1.
„Jelikož je to v poli letos tak těsné a máme konkurenceschopné auto, které se týmu podařilo během posledních dvanácti měsíců tak výrazně zlepšit, vidíme, že potřebujeme rotovat naši jezdeckou sestavu,“ pokračoval italský manažer, který po propuknutí kauzy se zinscenováním nehody v Singapuru 2008 dostal doživotní zákaz působení v F1, ale později mu byl zkrácen na tři roky.
Nyní je opět v čele reinkarnace Renaultu a pokusí se ji dostat na nejvyšší stupínek s pomocí nejlepších jezdců. „Víme i to, že sezóna 2026 bude pro náš tým důležitá. Abychom maximalizovali naše ambice do další sezóny, správnou věcí bude vypracovat si v této sezóně celkové a férové hodnocení jezdců.“
Doohan už první vysvědčení dostal. „Nadále v týmu podporujeme Jacka, jelikož dosud se v této sezóně zachoval jako pilot velmi profesionálně. Dalších pět závodů nám poskytne možnost zkusit něco jinak, a po uplynutí tohoto období přehodnotíme naše možnosti.“
Před Velkou cenou Velké Británie tak může být vše otevřeno. Nezapomeňme, že kromě Jacka Doohana a Franca Colapinta může Flavio Briatore vyzkoušet i některého z rezervních jezdců. Jednou z možností je Paul Aron, který má na soukromých testech Alpinu dosahovat velmi dobrých časů.
Franco Colapinto ve středu testuje se starším monopostem Alpinu v Zandvoortu.