Když jste blízko ke katastrofě. Verstappen je po incidentu v boxech rád, že se nikdo nezranil

Incidenty, které opravdu neradi vidíme. Když přestane pršet a trať začne osychat, následuje hromadné přezouvání a v těchto chvílích musí být mechanici obzvláště uvědomělí. Bohužel, v Red Bullu to opět nezvládli a i když je to připravilo o závod, Max Verstappen byl po skončení sprintu v první řadě rád, že se nikomu nic nestalo.
Můžeme to považovat za rukolapný důkaz toho, co se stane, když váš tým opustí někdo tak zkušený jako Jonathan Wheatley. Po jeho odchodu do Sauberu se v Red Bullu rozhodli, že zavedou novou strukturu. Funkce sportovního ředitele zanikla a její povinnosti si rozdělilo několik lidí.
Jedním z nich je Richard Wolverson. Tento dlouholetý inženýr Red Bullu převzal po odchodu Wheatleyho pozici šéfa závodních operací, ze které je mimo jiné zodpovědný za zastávky v boxech. Po skončení sprintu a při čekání na pozávodní rozhovory ho režie přenosu našla, jak si v garáži povídá s Christianem Hornerem. Toto je muž, který se ocitá pod obrovským tlakem.
Red Bullu nevyšly zastávky v boxech v Japonsku, v Bahrajnu zmařili dokonce tři a v Miami vypustili mechanici Maxe Verstappena přímo do cesty Kimiho Antonelliho. Nebylo to nijak těsné. Když Max vyrazil, Kimi už zatáčel ke svým mechanikům. Došlo ke kontaktu, Verstappen si poškodil přední křídlo a italský mladík instinktivně strhl řízení zpět do rychlé linie boxové uličky.
Kdyby to neudělal, je dost možné, že v těsné boxové uličce v Miami by zkosil své vlastní mechaniky. Na záběrech vidět, že několik z nich instinktivně uskočilo. „Mladý muži, odvedl jsi tam brilantní práci, protože takhle bys stáhl několik mechaniků,“ řekl bývalý pilot a dnes komentátor televize Sky Martin Brundle.
Zdá se, že s tímto závěrem souhlasil i sám Max Verstappen. „Každý z těch našich incidentů v boxech byl jiný, takže si nemyslím, že to můžete srovnávat. Nikdo nechce, aby se takové něco stalo, ale stalo se,“ konstatoval holandský závodník po skončení sprintu pro televizi Sky.
„Musíme to prozkoumat, ale zároveň jsem rád, že se nikdo nezranil, protože to nevypadá dobře, když s těmito auty něco trefíte. Myslím si, že je více než jasné, co se tam stalo, takže k tomu nemám moc co dodat,“ konstatoval Verstappen.
Velmi ilustrativní reakci poskytl i šéf Red Bullu Christian Horner. Toho chtěl vyzpovídat Ted Kravitz, ale Angličan se u něj ani nezastavil, jen se v krátkosti vyjádřil a pokračoval ve své cestě do garáže. „Podívejte, byla to lidská chyba. Poučíme se z ní, děkuji,“ řekl šéf Red Bullu.
Přidal se i šéf Mercedesu Toto Wolff, podle kterého se na této úrovni něco takového skutečně nevidí. „Překvapila mě absolutní absence úsudku. Nebylo to ani jen trochu těsné a ani se to neblížilo k bezpečnému vypuštění z boxů. Někdo tam zpanikařil,“ konstatoval Rakušan.