logo F1zpravy.czF1online.sk

Williams předvedl ukázkovou týmovou práci. Nejdříve jí chtěl otravovat Gaslyho

Carlos Sainz pred Alexom Albonom
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 12:56

Williams má na kontě další dvojité body. V Saúdské Arábii se mu je podařilo získat díky dobrému závodnímu tempu, ale také skvělé týmové práci Carlose Sainze a Alexe Albona, která druhého jmenovaného ochránila před hrozbou útoků ze strany Isacka Hadjara.

S výjimkou zastávek v boxech se nám téměř během celého závodu na trati vytvořila jedna trojice sestávající z pilotů Williamsu a Isacka Hadjara. V prvním stintu si od sebe udržovali přibližně dvousekundové odstupy, jelikož cílem bylo šetřit pneumatiky, ale v závěru závodu se Hadjar pokusil na dvojici zatlačit.

Jezdci Racing Bulls pomohlo, že svou zastávku absolvoval o dvanáct kol později než Alex Albon, a navíc na poslední stint měl připravenou středně tvrdou směs. Williamsy dorazily do cíle na tvrdých pneumatikách, proto bylo důležité spolupracovat.

Carlos Sainz poskytoval kolegovi DRS, aby se Isack Hadjar nedokázal přiblížit na nebezpečnou vzdálenost. „Dnes se nám podařilo zvládnout závod na jedničku a ještě k tomu pomoci Alexovi, aby se i on s jistotou dostal na body. Jsem velmi spokojen. Závod jsme zvládli velmi dobře, i když jsme poprvé v této sezóně měli o něco pomalejší zastávku v boxech. Následně se nám dařilo na to tlačit a posunout se dopředu. V posledním kole jsem byl velmi rychlý a ukázal jsem, jaké jsem měl dnes tempo.”

Španěl v posledním kole zaznamenal osobní maximum na úrovni 1:32,466, čímž překonal i osobní maxima George Russella nebo Lewise Hamiltona, na rozdíl od kterého se v kokpitu dokázal zdomácnit o poznání dříve.

„Start sezóny byl určitě náročný s tímto adaptačním procesem. Varoval jsem, že to nebude jednoduché, ale šel jsem krok po kroku, abych byl na pátém závodě na této úrovni. Pokud se podíváte na všechny, uvidíte, že to není snadné,” nenápadně odkazuje na svého nástupce ve Ferrari. „Je to velká výzva. Pokračuji postupně a funguje to. Asi ještě budu čelit nějakým zakopnutím a náročným závodům, ale pokud budu pokračovat s touto filozofií, budeme na dobré cestě.”

Zbraň určená na Gaslyho posloužila i proti Hadjarovi

Týmovou spolupráci si pochvaloval i Alex Albon. Díky společným šesti bodům se Williams vrátil na pátou příčku konstruktérského šampionátu před Haas, takže výhodné to bylo pro všechny.

Ubránil se Alex Albon před Hadjarem díky DRS vláčku a Sainzově pomoci? „Možná. Upřímně, měli jsme výborné tempo, ale šli jsme na jistotu a vytvořili jsme DRS vláček, aby nás Isack určitě nepředběhl. Kdybych zůstal sám, myslím si, že s Carlosem jsme měli lepší tempo, než naznačují výsledky.”

Williamsu tato strategie vyšla dokonale, ačkoli původně se jí chtěl bránit před zcela jiným pilotem. „O této taktice jsme se bavili. Na strategickém brífinku jsme si dříve povídali o Pierrovi, protože on měl mít dobrou rychlost. Pak ho však nahradil Isack a my jsme udělali totéž, takže jsem velmi rád.”

Tradiční britský tým se v této sezóně dokáže chopit příležitosti. V Saúdské Arábii tuto příležitost představovaly extra body, o které se mohl poprat „zbytek světa“ po vypadnutí Júkiho Cunody.

Albon vnímá, že Williams využívá svých šancí. „Ano, ano. Doufali jsme v deváté místo, možná v devátou a desátou příčku. Júki měl však nehodu, takže jsme obsadili nejlepší pozice pro zbytek pole. Po sobotě to vypadalo dost bídně, ale odvedli jsme skvělou práci a zvrátili jsme to.”

Související zprávy

Diskuze