logo F1zpravy.czF1online.sk

Alpine se v některých zatáčkách vyrovná McLarenu: Jsou to jen tři desetiny, říká Gasly

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 4. 2025

Při pohledu na bahrajnskou kvalifikaci se zdá neuvěřitelné, že tým Alpine je v dosavadním průběhu jediný, který nezískal bod. Francouzská stáj se na čtvrtém podniku sezóny v plné parádě vrátila do formy a Pierre Gasly navázal na své fantastické výkony z konce minulé sezóny. Start ze čtvrtého místa je lepší, než si Alpine představoval v nejkrásnějších snech.

Alpine v Bahrajnu povstal z popela jako bájný fénix. Takto před rokem zde tým doslova bojoval o přežití. Gasly a jeho tehdejší týmový kolega Esteban Ocon zde v monopostu, který trpěl značnou nadváhou, startovali z poslední řady. V tomto roce se však francouzský závodník zařadil na samotnou špičku. Kvalifikoval se na pátém místě, ale po penalizaci pilotů Mercedesu se posunul na čtvrtou příčku.

„V Q2 a Q3 to bylo něco speciálního a jsem velmi šťastný. Takhle před rokem jsme byli absolutně ztraceni a utrápeni na posledním místě. Když jsem dnes viděl, co s tímto autem dokážu, vyvolalo to ve mně velkou hrdost na chlapce a na jejich práci,“ řekl Gasly pro televizi Sky.

Carlos Sainz krátce před ním řekl, že podle GPS dat se Alpine v šesté a jedenácté zatáčce vyrovná McLarenu. Hlavně středně rychlé zatáčky jsou doménou monopostu A525, který, a na to nezapomínejme, stále ztrácí dvě až tři desetiny na kolo jen kvůli méně výkonnému motoru. Gasly přitom v sobotu ztratil na pole position 375 tisícin sekundy.

„Když ztratíte tři desetiny na pole position, nemůžete být velmi daleko. Auto bylo velmi působivé, zejména v sekci zatáček pět, šest a sedm. Dokázal jsem jít daleko za obrubník a měl jsem velkou přilnavost na přední nápravě. Na této trati je příjemný pocit, když vy řídíte auto, ne auto řídí vás. Hlavně v těch posledních pokusech jsme to dokázali trefit,“ řekl spokojeně Gasly.

„Pokud mám být upřímný, před kvalifikací jsme si mysleli, že přinejlepším můžeme zabojovat o deváté nebo desáté místo. Po Q1 jsem si říkal, že bude těžké se dostat do Q3, ale dokázali jsme zlepšit přípravná kola i celkovou jízdu. Snažili jsme se dostat z auta o něco víc a ztráta tři desetiny na pole position je šílená. Ukazuje to, že máme potenciál, i když pracovní okno je velmi úzké,“ dodal francouzský závodník.

Doohan je zklamán z neúspěšného závěrečného pokusu

Na cestě za vynikajícím výsledkem byl v sobotu i Jack Doohan. Ten v Q1 i v úvodu Q2 potvrzoval dobrou formu Alpinu na okruhu Sachír. Jeho poslední pokus však nebyl ani zdaleka ideální a nakonec prohrál s Júkím Cunodou o 17 tisícin sekundy. Pro Australana to byla šance, jak zazářit, ale i když jedenácté místo není hrozné, ztráta šest desetin na týmového kolegu ho řadí ke zklamáním kvalifikace jako Hamilton či Norris.

„Pokud mám být upřímný, jsem velmi zklamaný. Myslím si, že po celou Q1 a v úvodu Q2 jsme realizovali skvělou kvalifikaci, takže se musím podívat, co se v závěru stalo. Měl jsem pocit, že jsem nedostal všechno z pneumatik, takže možná jsem udělal něco v přípravném kole. Podle mě jsem neudělal nic vážného, ale zřejmě jsem nevyužil naplno čerstvé pneumatiky,“ vysvětlil Doohan.

Australský závodník to však stále může napravit. I když jeho týmový kolega odstartuje z druhé řady, Jack má z jedenácté příčky ideální šanci na první body ve Formuli 1. „V Q1 jsme skončili na pátém místě a stejně jsme na tom byli i většinu Q2. Jsme v dobrém okně, ale vidíte, že stačí trochu nesprávný odhad a jste venku ze hry,“ dodal Doohan.

Související zprávy

Diskuze