Spekulace kolem Colapinta znovu ožívají, Oakes po Suzuce podpořil Doohana

Nehoda Jacka Doohana ve druhém japonském tréninku byla „perfektní příležitostí“ pro oživení spekulací o dalším osudu druhé sedačky v týmu Alpine. Flavio Briatore ani Franco Colapinto nebyli v Suzuce přítomni a nečíhali na příležitost, protože, jak se ukázalo, měli zcela jiné plány. Ty jsou však dokonalým svědectvím toho, proč mnozí považují nasazení argentinského závodníka za formalitu.
Doohan potřebuje naprosto dokonalé výkony, aby odůvodnil své setrvání v kokpitu japonské stáje. Obrovská nehoda ve druhém tréninku, když Jack zapomněl zavřít DRS, však jeho obhajobě ani trochu nepomohla, i když je třeba říci, že nasazení Ria Hirakawy v prvním tréninku považovali mnozí za klacek, který Briatore a spol. hodili Doohanovi pod nohy na trati, kterou téměř nezná.
V každém případě, Flavio ani Franco Colapinto nebyli v Suzuce přítomni, aby z případného chaosu vytěžili. Jak se ukázalo, pánové byli v Monze, kde argentinský závodník opět testoval se starým monopostem, ale k tomu se ještě dostaneme.
Po Doohanově nehodě v Suzuce se začaly opět ozývat hlasy o jeho výměně. ESPN s odkazem na vlastní zdroje uvedlo, že změna je pravděpodobná, ale až po skončení aktuální trojice velkých cen, takže Colapinta bychom po boku Pierra Gaslyho mohli vidět v Miami. I když to byl tým, který veřejně řekl, že Doohanova nehoda byla jezdecká chyba, jeho šéf Oliver Oakes se svého svěřence zastal.
„Víme, že kolem Jackovy pozice panuje velký neklid, zatím to však bylo v pořádku. Zůstává klidný a soustředí se na sebe. O Francovi koluje mnoho spekulací, ale v současnosti jsme spokojeni,“ řekl šéf Alpinu pro německou Sky.
Jedním dechem však dodal, že F1 je neúprosná. „Vždy se musíte rozhodnout v nejlepším zájmu týmu. Každý pilot ve Formuli 1 musí podávat patřičné výkony a všichni to vědí,“ dodal Oakes.
Colapintův test doprovázelo nadšení
Argentinský závodník Franco Colapinto se v době Velké ceny Japonska udržoval ve formě. Alpine mu připravil další test se starým monopostem na italském okruhu Monza. Jezdil tam spolu s Paulem Aronom, dalším ze sbírky rezervních pilotů stáje, v monopostu A523 z roku 2023.
Italská edice portálu Motorsport.com následně přišla s informací, že oba měli stejný plán jízd, ale Colapinto byl o sedm desetin rychlejší než Aron. Tuto informaci však důrazně vyvrátil portál PlanetF1.com a jeho reportér Thomas Maher.
„Podle informací portálu PlanetF1.com jsou zprávy o testovacích programech velmi nepřesné a podobně jako u každého testu platí, že do hry vstupují různé faktory, jako například motorové režimy, teplota tratě, směr větru a evoluce tratě. Všechny tyto skutečnosti znemožňují přesné srovnání výkonu obou jezdců,“ napsal známý portál.
„Kromě toho, podle informací PlanetF1.com Aronův výkon na Alpine ve skutečnosti zapůsobil. Tohoto vysoce hodnoceného estonského závodníka by v letošním roce měla čekat účast ve volném tréninku s týmem Alpine,“ dodal Maher.