logo F1zpravy.czF1online.sk

Autoracer: Colapinto v Red Bullu je novinářská kachna, Briatore ho nechce prodat

Franco Colapinto
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 3. 2025

Ve Formuli 1 jsme byli zvyklí, že přestupový kolotoč se nejintenzivněji pohyboval během letních měsíců. V posledních sezónách se však změnil na jeden živý organismus, který pulzuje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a 365 dní v roce. Rok 2025 je toho dobrým příkladem, když přestupové spekulace začaly v podstatě už v lednu, o co se tehdy postaral Franco Colapinto.

Argentinský závodník přestoupil do Alpinu, kde obsadil místo dalšího z mnoha rezervních jezdců francouzské stáje. Tímto krokem dostal pod velký tlak Jacka Doohana, který se ocitl ve velmi nemilé situaci, když bývalé vedení týmu, které ho angažovalo, opustilo své kanceláře a nahradili je Flavio Briatore a Oliver Oakes. Italský manažer nepodepsal australského mladíka a neměl na něj žádné vazby.

Jack se okamžitě stal terčem nepříjemných otázek a spekulací. Úvod sezóny v jeho podání není nejhorší, ale zároveň nijak neohromil. Paradoxně mu možná trochu pomohlo, když se veškerá pozornost obrátila na Liama Lawsona. Ten je podle posledních informací jednou nohou zpět v Racing Bulls, ale, světě div se, španělsky mluvící média musela spojit jeho situaci i s Colapintem.

Po skončení čínského víkendu, kdy Motorsport.com informoval o tom, že Red Bull uvažuje o přehození Lawsona s Cunodou, okamžitě přiběhli na scénu španělsky mluvící novináři, podle nichž stáj z Milton Keynes zvažuje nasazení Colapinta a jedná s Alpinem. Tyto zprávy však přinesly málo renomované zdroje, které přední novináři rychle zavrhli.

Ve světle spekulací kolem Cunody a Lawsona nám to dali i písemně. „Red Bull loni jednal s Williamsem a snažil se získat Franca Colapinta, ale rozhovory se nikdy neposunuly k detailům, protože jejich součástí byla finanční kompenzace, kterou tým Christiana Hornera nebyl ochoten zaplatit – James Vowles žádal kolem dvaceti milionů eur,“ píše italský portál Autoracer.

„Argentinec se nakonec dostal do Alpinu, v jehož pohostinském zařízení se minulý víkend shodou okolností objevil Helmut Marko. Na trati byl přítomen i Flavio Briatore, ale podle informací portálu Autoracer neproběhly žádné skutečné rozhovory, protože Briatore neprojevil absolutně žádný zájem o prodej svého chráněnce,“ dodává Autoracer.

Nejzajímavější z celé zprávy možná ani není popření spekulací o přestupu Colapinta do Red Bullu – ostatně to jsme si spočítali i bez pomoci renomovaných zdrojů – ale poznámka, že Briatore se Colapinta nehodlá vzdát. Pokud je to pravda, jen to posiluje přesvědčení, že Flavio s ním má velké plány.

Přidal se také portál PlanetF1.com, který potvrdil zprávy Autoracera a dodal, že zpečetěn není ani osud Jacka Doohana, jehož výkony jsou prý nadále vyhodnocovány a rozhodnutí ještě nepadlo. „Několik zdrojů potvrdilo portálu PlanetF1.com, že rezervní pilot Alpinu Franco Colapinto není kandidátem na nahrazení Liama Lawsona v Red Bullu,“ uvádí známý web.

Článek dále pokračuje: „PlanetF1.com ze zdrojů blízkých situaci pochopil, že Colapinto nefiguruje v žádném záložním plánu ohledně výměny Lawsona. O Franca se zajímalo několik týmů, včetně Red Bullu a Alpinu, když jako náhradník za Logana Sargeanta získal s Williamsem své první body.“

„PlanetF1.com odhalil, že Colapinto se dostal do hledáčku Red Bullu, když šéf týmu Christian Horner navštívil pohostinské zařízení Williamsu během listopadové Velké ceny Brazílie. Předpokládá se však, že zájem Red Bullu o Colapinta výrazně ochladl po několika haváriích v závěrečných velkých cenách sezóny 2024,“ dodává PlanetF1.com.

Související zprávy

Diskuze