Zcela odlišné auto, řekl o novém Williamsu rozzářený Albon

Dokáží se týmy středu pole přiblížit v posledním roce aktuálního cyklu pravidel natolik, že začnou promlouvat do bodových zisků čtyř nejlepších týmů? Od těch se před sezónou očekávala bezproblémová umístění v nejlepší osmičce, ale už australská kvalifikace ukázala, že to nebude tak jednoduché.
Liam Lawson a Kimi Antonelli vypadli už v Q1, ba co víc, piloti Ferrari prohráli s Alexem Albonem a Júkim Cunodou. Zdá se, že týmy středu pole budou představovat stabilní hrozbu pro čtyři nejlepší, jejichž zaváhání budou znamenat ztrátu bodů nejen ve prospěch ostatních tří top týmů, ale i ve prospěch středopolových stájí.
Australská kvalifikace nám připravila několik příjemných překvapení. S týmem Racing Bulls po předsezónních testech nikdo nepočítal; naopak, Williams byl považován za možného černého koně. Určitě však neměl být černým koněm, který bude útočit na nejlepší šestku. Stáj z Grove během volných tréninků pořádně cerila zuby a nakonec dokázala, že minimálně v Austrálii představuje skutečnou hrozbu.
„V prvním tréninku jsme měli problém s brzdami a pak jsem měl pocit, jako kdybychom byli trochu pozadu – jako kdybychom vynechali jeden celý trénink,“ řekl šestý muž soboty Alex Albon. „V kvalifikaci jsem měl střídavě dobrý pocit a potom o něco horší. Trápili jsme se při zahřívání pneumatik. Na konci posledního pokusu jsme to konečně dokázali.“
„Experimentovali jsme a zkoušeli jsme nejrůznější věci. Upřímně, jen říct, že jsme měli prostor pro experimenty a měli jsme tempo pro zkoušení různých věcí, je pro mě něco nového,“ pokračoval s úsměvem britsko-thajský závodník.
Zdá se, že monopost FW47 je opravdu vynikající a Williams dělá kroky správným směrem. Samozřejmě, tuto formu musí potvrdit v nedělním závodě i na dalších okruzích, ale prozatím to s partičkou kolem Jamese Vowlese vypadá velmi nadějně.
„Užíval jsem si každé kolo i před tím, než auto konečně ožilo. Byl to úžasný pocit. Tato trať má spoustu přilnavosti a zatáčky krásně plynou jedna za druhou. Je to pěkný pocit hned takhle na úvod sezóny. Ve srovnání s loňským rokem mám z auta dojem, jako by bylo zcela odlišné,“ dodal spokojeností rozzářený Albon.
Vynikající víkend prožívá i Carlos Sainz. Při pohledu na volné tréninky se zdálo, že se stane vedoucím pilotem Williamsu v Austrálii, ale v Q3 byl o tři desetiny pomalejší než týmový kolega a musí se spokojit s desátým místem na startu.
„Upřímně si myslím, že to byl velmi dobrý den pro tým. Musíme být spokojeni s oběma auty v Q3 – Alexem na šestém místě a mnou na desátém. Myslím si, že je to maximum a nemohli jsme doufat v něco lepšího,“ řekl po sobotě Carlos Sainz.
„Samozřejmě, rád bych byl v Q3 o něco konkurenceschopnější, ale pravda je taková, že jsem se totálně ztratil při hledání času na měkkých pneumatikách. Celou kvalifikaci jsem se cítil komfortně, ale v závěru jsem nenašel tolik času, kolik bych si přál. Čím více kvalifikací však odjedu s tímto monopostem, tím lépe budu vědět, jak to z něj dostat,“ ujistil Sainz.