V Haasu očekávají obrovský výkonnostní posun již od prvního závodu

Haasu se loni podařilo polepšit si o tři příčky v hodnocení Poháru konstruktérů oproti desátému místu ze sezóny 2023. V americkém týmu však cítí, že ještě nenarazili na svůj strop. Šéf aerodynamického oddělení Davide Paganelli avizuje, že už na startu sezóny by Haas mohl výkonnostně poskočit vpřed.
Po skončení předchozího ročníku dělilo Alpine a Haas jen sedm mistrovských bodů. Flavio Briatore tak už svému týmu určil letošní cíl: Alpine v celé nadcházející sezóně nesmí klesnout na nižší než šesté místo. Překazit mu tyto plány se pokusí i Haas, který věří v další zdařilou sezónu. Předpovídá ji na základě zjištění na simulátoru a ve větrném tunelu.
„Koncentrovali jsme se na slabiny, které jsme odhalili na monopostu VF-24. S pomocí našeho výkonnostního týmu jsme se snažili pracovat na celém autě jako na balíčku, abychom vyřešili tento problém,“ řekl Davide Paganelli o vývoji monopostu VF-25. „Intenzivně jsme pracovali na zadní části, zejména na zadním křídle. Myslím si, že v tomto směru jsme s výhledem na sezónu 2025 odvedli opravdu dobrou práci.”
Pokud se bude dařit Ferrari, mělo by se dařit i Haasu, který i letos nasadí zavěšení Scuderie. Vpředu si ponechá loňské řešení, ale vzadu nasadí nejnovější verzi i s převodovkou.
„Máme za to, že vyvinutý balíček je po výkonnostní stránce opravdu dobrý. Samozřejmě, musíme se ujistit, že výkon odpovídá našim očekáváním. Pokud uvidíme na trati přesně to, co jsme podle nás odhalili ve větrném tunelu, tak už od prvního závodu bychom mohli vidět obrovský výkonnostní nárůst,” těší se italský rodák.

Haasu se už v minulé sezóně podařilo postavit konkurenceschopný monopost, ale chyběla mu výkonnostní vyrovnanost a konzistentnost. Podle Paganelliho se tento problém podařilo dostat pod kontrolu; alespoň to bylo cílem inženýrů.
„Pokusili jsme se zkonstruovat auto, které bude schopno se adaptovat na různé závody, protože loni byla jednou z našich slabin neschopnost dosahovat stejné výkonnostní úrovně na okruzích s různými charakteristikami,” ozřejmil Paganelli. „Domnívám se, že jsme odvedli dobrou práci, když jsme se snažili tuto díru smazat a vytvořit konfiguraci, která je lepší na horkých závodech. Víme, že hned na začátku sezóny nás čeká pár horkých závodů, takže bychom měli být schopni konkurovat.”
Pokud jsou předpovědi z továrny pravdivé, tým pod vedením Ajaa Komaca čekají světlejší zítřky. Šesté místo v Poháru konstruktérů by bylo pro Haas téměř historickým výsledkem; dosud se umístil výše jen jednou, když v roce 2018 s Romainem Grosjeanem a Kevinem Magnussenem skončil pátý.
Podle Paganelliho se osvědčily změny v týmu, z nichž mnohé inicioval šéf Ajao Komacu. „Loni jsme výrazně rozšířili naše vývojové zdroje a nabyli jsme i sebevědomí, že můžeme být lepší. Dnes je na technickém oddělení naprosto pozitivní nálada, cítíme tu energii. Loni jsme dokázali sobě i celému zbytku startovního roštu, že můžeme odvést velmi dobrou práci.”
„Rok 2024 považujeme za úspěšný, protože do sezóny jsme vstupovali z posledního místa v šampionátu. Se stejnými zdroji bylo vskutku náročné stvořit něco pozitivního, ale změnami v organizační struktuře jsme odemkli potenciál našich lidí, což nám přináší uspokojení,” doplnil.
- Štítky
- Haas