logo F1zpravy.czF1online.sk

Toto bylo od Williamsu odvážné, pochvaluje si představení auta Sainz

Williams FW47, Carlos Sainz
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala15. 2. 2025

Velkolepá představení monopostů z devadesátých let s vystoupeními hudebníků a velkými show jsou dávnou minulostí. V posledních letech jsme si zvykli na to, že týmy představí své monoposty ve sterilním studiu za přítomnosti vedení, zaměstnanců a partnerů. Proto bylo páteční představení Williamsu příjemným osvěžením. Carlos Sainz schvaluje snahu stáje; odhalení auta bylo podle něj velmi odvážné.

Williams si skutečně troufal. Ve chvíli, kdy začal přímý přenos z představení, mechanici ve vedlejší garáži připravovali monopost FW47 na jeho první jízdy. Moderátorka Naomi Schiffová a ambasador značky Jenson Button vzali do garáže také kameru, když podotkli, že nám auto ještě nemohou ukázat, protože nemá na sobě nasazené kryty motoru. Tým stále dolaďoval poslední detaily, aby auto mohlo vyrazit.

Pokud by se objevily technické problémy, což by u nového monopostu nebylo vůbec překvapením, fanoušci by Williams nezasypali obdivem, ale žerty na jeho účet. Naštěstí vše vyšlo a Carlos Sainz v přímém přenosu odjel první kolo s monopostem FW47.

„Tento den proběhl hladce. Podařilo se nám bez problémů absolvovat celý plán a já jsem nasbíral první řádné dojmy z monopostu,“ řekl Carlos Sainz v pátek podvečer. „Od Williamsu to byl však odvážný vzkaz, když první kolo s tímto autem ukázal našim partnerům, médiím a fanouškům. Proběhlo to velmi dobře.“

Carlos Sainz a Alex Albon následně odjeli po sto kilometrech na zkrácené verzi Silverstonu. Albon byl nadšený z toho, jak to celé proběhlo. „Obyčejně platí, že v takovém počasí z tohoto auta máme dobrý pocit, a dnes to platilo,“ připomněl nízké teploty těsně nad bodem mrazu. „Před Bahrajnem nebudeme přesně vědět, jaké je auto ve skutečnosti, ale bylo spolehlivé. Našim partnerům a fanouškům jsme připravili skvělou show, takže doufám, že si to všichni užili.“

Šéfinženýr stáje Dave Robson byl s pátkem spokojen, ačkoli přiznal, že se přece jen objevily jisté technické problémy. Pozitivní je, že neměly velký vliv na páteční program, a že nezabránily jezdcům začít poznávat limity nového Williamsu FW47.

„Auto běželo fajn. Nejprve jsme odjeli pár opatrných kol, abychom se přesvědčili, že vše funguje správně. Mohli jsme s autem pořádně zatlačit a potvrdit si, že se neobjevily žádné velké problémy,“ konstatoval Dave Robson. „Našli jsme pár velmi drobných problémů, čemuž se nelze vyhnout, ale velmi rychle je odstraníme ještě před příjezdem do Bahrajnu. Na dnešní jízdy neměly vliv.“

„V chladných podmínkách a s nasazenými demonstračními pneumatikami Pirelli není možné zhodnotit výkonnost monopostu FW47, ale telemetrie se zpětnou vazbou od jezdců naznačuje, že základní charakteristiky auta se velmi blíží očekáváním. Momentálně nemáme žádné obavy o ovladatelnost,“ doplnil.

X/Williams
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie
Aktuální fotografie

Související zprávy

Diskuze