logo F1zpravy.czF1online.sk

Cadillac nechce od Ferrari jen motory a převodovky, ale také zavěšení, píše Motorsport.com

Cadillac F1
© Cadillac F1
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 2. 2025

Ferrari může zahnat obavy z nedostatku dat a zpětné vazby po roce 2025. Stáj končí dlouholetou spolupráci se Sauberem, který se od roku 2026 stane plnohodnotným továrním týmem Audi a začne si vše vyrábět pod vlastní střechou. Haas však nezůstane jediným zákazníkem Scuderie, jelikož, jak se zdá, v Maranellu budou ve velkém dodávat díly i nově vznikajícímu týmu Cadillac.

Americká stáj koncem loňského roku potvrdila dohodu s Ferrari o dodávkách pohonných jednotek. Nový projekt, který se momentálně strmě rozvíjí v Silverstonu a ve větrném tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, slibuje příchod plnohodnotného amerického továrního týmu. Ten ovšem v dohledné budoucnosti nebude mít k dispozici vlastní motory.

Jediným řešením je dočasný nákup komponentů od jednoho ze současných poskytovatelů. Cadillac si vybral Ferrari a obě strany před Vánocemi dohodu náležitě oznámily oficiální cestou. Ta měla zahrnovat „pouze“ dodávky pohonných jednotek a převodovek. V Itálii však informují, že ta se brzy může rozšířit na další komponenty.

„Americký tým by mohl rozšířit svou spolupráci se stájí z Maranella i na dodávku zavěšení. To by znamenalo, že by zvolil podobný koncept jako další americký tým Haas, který se touto cestou vydal už při svém vstupu do F1 v roce 2016,“ píše portál Motorsport.com.

„Zatím nic nebylo oficiálně potvrzeno, ale taková dohoda by týmu poskytla nejen vysoce kvalitní technický základ pro další vývoj, ale zároveň by mu umožnila investovat do jiných oblastí výzkumu a, co je nejdůležitější, najít potřebný personál pro provoz dvou monopostů v sezóně 2026,“ uvedl renomovaný portál.

To je poměrně silný signál, že projekt nového amerického týmu je stále v plenkách a inženýři nemají personální, a možná ani finanční zdroje na vývoj důležitých komponentů. Víme však, že stáj už vyvíjí aerodynamiku nového monopostu a prý na projektu pracuje poměrně dlouho – deset současných týmů mohlo začít až v lednu 2025.

Zároveň se však nejedná o nijak nestandardní model. Kromě Haasu nakupuje komponenty i Racing Bulls a dokonce tak velký a bohatý tým jako Aston Martin, který nakupuje kompletní zadní část monopostu od Mercedesu.

Cadillac je již nyní trnem v oku více týmů z konce startovního pole. Média upozorňují, že při vývoji nového monopostu využívá řadu výhod. Na druhé straně podle dostupných informací zatím není personální základna týmu dostatečně hluboká a Cadillac má stále nedostatek kvalifikovaných inženýrů.

I když se v roce 2025 – v roce 2024 projekt již běžel a žádná omezení jej netrápila – bude řídit rozpočtovým stropem, podle předpisů bude mít k dispozici až 115 procent času ve větrném tunelu oproti základu – stejně jako loni poslední Sauber.

Motorsport.com upozorňuje: „Přípravy Cadillacu ke vstupu do F1 jsou pod drobnohledem soupeřů. Zatímco ostatní týmy si musí rozdělit čas ve větrném tunelu mezi dva různé monoposty navržené podle dvou odlišných souborů pravidel, nováček může všechny své zdroje soustředit výlučně na stroj pro sezónu 2026.“

Související zprávy

Diskuze