logo F1zpravy.czF1online.sk

Šéf Cadillacu vyjmenoval sedm jezdců, o kterých bude uvažovat

Spoločná fotka jazdcov 2025
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 14:56

Od příští sezóny budou na roštu o dva monoposty více, což znamená i více prostoru pro piloty. Cadillac zatím neoznámil dohodu s žádným jezdcem, ale nemá kam spěchat. O zájemce rozhodně nebude mít nouzi. Šéf týmu Graeme Lowdon prozradil, že Cadillac uvažuje o alespoň sedmi různých jménech.

Cadillac má zelenou. V továrně už naplno probíhá vývoj nového monopostu, trénink inženýrů i mechaniků, ale ještě v ní chybí piloti. Krátce po letní přestávce se přitom americký tým chystá poprvé vyrazit na trať a rozběhnout svůj testovací a tréninkový program s monopostem Ferrari SF-23.

V této chvíli netušíme, kdo se posadí za volant a zda se do té doby Cadillac dokáže rozhodnout a dohodnout, komu bude důvěřovat. Ve hře je však sedm jezdců.

Sergio Pérez

S Cadillacem se velmi často zmiňuje jméno Sergia Péreze. Bývalý pilot Red Bullu má dlouholeté zkušenosti, bohaté sponzory a v Americe obrovskou fanouškovskou základnu. Graeme Lowdon potvrdil, že jeho tým již jedná s 35letým rodákem z Guadalajary o možném návratu do formule jedna. Sám Pérez se na něj připravuje.

„Ano, jednáme s ním,“ přikývl Lowdon.

Jak konstatoval závodník IndyCar Pato O’Ward, Pérez je podle něj na nejlepší cestě vrátit se do formule jedna i vzhledem k tomu, že opět začal intenzivně trénovat. „Netrénoval by, kdyby se neměl vrátit.“

Colton Herta

Americký pilot by byl pro americký tým velkým přínosem zejména pro budování značky a fanouškovské základny. Jedním z kandidátů je i Colton Herta, který neměl daleko od vstupu do Formule 1 již v roce 2022, ale objevily se problémy se superlicencí, které mu zabránily nastoupit jako pilot Alfy Romeo. Později ze stejného důvodu vypadl ze hry o sedačku v AlphaTauri a zdá se, že stejný problém bude řešit i do třetice.

Lowdon přikývl po otázce, zda by pouvažoval i o Coltonovi Hertovi. „Ano, ale opět platí, že různí jezdci mají různé vlastnosti, spojují se s nimi různá pozitiva, ale i omezení. V Coltonově případě je problémem superlicence, ale jezdit v závodním autě rozhodně dokáže.“

Aby Colton Herta získal dostatek bodů na udělení superlicence bez nutnosti absolvovat volný trénink v F1, v letošním šampionátu IndyCar by musel skončit alespoň na čtvrtém místě. Čtyři víkendy před koncem sezóny je osmý se ztrátou 84 bodů na čtvrtého Scotta Dixona.

Mick Schumacher

Další alternativou, o které se vždy intenzivně spekuluje, když se na startovním roštu objeví potenciálně volná sedačka, je Mick Schumacher. Syn sedminásobného mistra světa sice závodí ve WEC, ale nejednou jasně vzkázal, že před vytrvalostním šampionátem by bez zaváhání upřednostnil Formuli 1.

Graeme Lowdon na adresu Micka Schumachera uvedl: „Ano, bavíme se i s Mickem.“

Valtteri Bottas

Dalším kandidátem je vítěz deseti závodů Valtteri Bottas, kterému zkušenosti rozhodně nechybí. Ve svých 246 velkých cenách oblékal kombinézy Williamsu, Mercedesu i Alfy Romeo, resp. Sauberu.

„Ano, Valtteriho dobře znám,“ pokračoval Lowdon. „Myslím, že oba [Bottas a Schumacher] už toho dokázali dost hodně. Každý však chce dokázat ještě více. Na to se nikdy nedívám jako na nejdůležitější motivující prvek.“

Cadillac nechce, aby jeho tým posloužil jako přestupní stanice, výtah do jiného týmu nebo nástroj, jak ukázat svým bývalým zaměstnavatelům, že udělali chybu. „Náš tým neslouží k tomu, aby v něm někdo někomu něco dokazoval. Náš tým poskytne místo na roštu, aby pilot ukázal, co v něm je, to určitě, ale ne, aby něco dokazoval světu nebo někoho vyváděl z omylu.“

„Jezdci tu mají ukázat maximum z toho, co dokážou udělat pro tým. Měli by být motivováni pro tento tým. Nemám zájem o lidi, kteří chtějí něco dokazovat v osobní rovině,“ vzkázal Lowdon.

Felipe Drugovich, Frederik Vesti a Arvid Lindblad

Pro Cadillac by bylo výhodnější nasadit alespoň jednoho zkušeného jezdce a vyhnout se chybě, kterou udělal Haas, když kokpit nabídl dvěma nováčkům Mickovi Schumacherovi a Nikitovi Mazepinovi. V americké stáji se však nebrání představě, že by si jednoho jezdce vychovali.

„Na scéně je i několik mladíků. Ve Formuli 2 se nachází pár opravdu dobrých pilotů jako Felipe Drugovich, Fred Vesti, a seznam je ještě delší. Arvid je opravdu dobrý chlapec, odvádí dobrou práci a má za sebou Red Bull,“ podotkl šéf týmu.

Související zprávy

Diskuze