Gasly sní o pátém místě v konstruktérském šampionátu
Odhodlání Pierrovi Gaslymu rozhodně nechybí. Před startem nového ročníku avizuje, že jeho cílem bude dotáhnout Alpine do nejlepší pětky konstruktérského šampionátu a podruhé po sobě tak vylepšit postavení stáje.
Když se novináři zeptali Flavia Briatoreho, de facto šéfa Alpinu, jaká jsou jeho očekávání od sezóny 2025, prohlásil, že francouzský tým by v hodnocení konstruktérů neměl klesnout pod šestou příčku. Pierre Gasly chce zajít ještě dál a předjet Aston Martin, který loni skončil před Alpinem s poměrně jasným náskokem.
Stáj z Enstone se však může odrazit od povedeného závěru sezóny, ve kterém představila balík vylepšení, k dvojitému pódiu získala ještě sedmé a deváté místo a jasně porazila Aston Martin. Pokud naváže na svou formu, skutečně by mohla zelený tým překonat.
Pierra Gaslyho se na jeho ambice ptal portál motorsport.com při předávání cen Autosportu. „Řeknu, že první pětka v konstruktérech, protože ji chci dosáhnout, a podle mě je určitě možné ji získat.“
Ohrozit čtyři top týmy bude zřejmě nad síly středu pole. „Samozřejmě, hluboko ve svém nitru bych chtěl víc, ale musím být objektivní. Vím, že startovní pole bude těsné a vyrovnané. Neočekávám obrovské rozdíly ve srovnání s minulým rokem.“
Technický ředitel stáje David Sanchez na konci sezóny přiznal, že ho překvapilo, kolik desetin sekundy jeho tým získal po nasazení nového balíku. „Ano i ne. Ne, protože k balíku nasazenému v Austinu jsme měli simulace a věděli jsme, jakou výkonnost chceme vidět. Viděli jsme ji přesně takovou – ani větší, ani menší. Byli jsme dost spokojeni.“
„Pak však přišel ten zajímavý moment, kdy jsme si sami položili otázku: Pokud dosáhneme této výkonnostní úrovně, co nám to přinese? A tohle bylo příjemným překvapením – že nás ten výkon jasně posunul do slušné pozice,“ řekl 45letý Francouz.
Alpinu se podařilo zvýšit množství přítlaku, ale podle Sancheze bylo ještě důležitější zlepšit jízdní vlastnosti monopostu. Při zvyšování přítlaku se totiž zužuje pracovní okno auta, což mívá negativní vliv na ovladatelnost – monopost se chová nepředvídatelně, pokud z tohoto úzkého okna vypadne.
Enstone však díky povedenému balíku získalo přesněji kalibrovaný kompas, který továrně ukazuje směr vývoje vozu pro rok 2025. „V to doufáme. Nechci to přehánět se sebevědomím, ale zatím nám to dodalo kus sebedůvěry. Klíčové bylo pochopit, s čím se trápíme, a vybrat si správný směr. Nyní jde jen o to v tom pokračovat.“
- Štítky
- Alpine
- Pierre Gasly