logo F1zpravy.czF1online.sk

Za nezdařeným začátkem sezóny byly hmotnost a aerodynamika, říká Sanchez

Pierre Gasly a Esteban Ocon
© XPB/Alpine
Matúš Pavlík14. 1. 2025

Alpine předvedl v závěru sezóny 2024 nevídaný comeback. Po katastrofálních třech čtvrtinách sezóny vstal francouzský tým z mrtvých. Nešlo přitom jen o zdařilou neděli na Interlagosu – i když to hrálo klíčovou roli –, ale monopost A524 skutečně ukázal zlepšující se výkonnost. Velkou zásluhu na tom měl nový technický ředitel týmu David Sanchez.

Alpine si v roce 2024 prošel další renesancí. Po roce znovu došlo k úplné obměně řídicí struktury, vyměnili se lidé v managementu, závodní tým na trati i pracovníci konstrukční kanceláře. Jednou z nejdůležitějších změn byl příchod nového technického ředitele Davida Sancheze.

Dlouholetý inženýr Ferrari zamířil začátkem loňského roku do McLarenu, kde mu však nenašli vhodné místo. Po krátké přestávce se upsal Alpinu, kde začínal svou úspěšnou kariéru, a ujal se role technického ředitele. Do týmu přišel v květnu, když upadal do výkonnostní krize, ale s pokračujícími měsíci se tým zvedal a zažil velmi povedený závěr ročníku.

„Monopost na začátku roku nepodával patřičné výkony, protože byl velmi těžký a po aerodynamické stránce se dostal trochu do kouta,“ řekl Sanchez v rozhovoru pro Motorsport.com. „Ještě před mým příchodem tým určitě odvedl velmi dobrou práci při snižování hmotnosti. Auto se přiblížilo k hmotnostnímu limitu a my jsme ho po aerodynamické stránce nasměrovali správným směrem.“

„Šasi a hmotnost monopostu byly jeden problém, aerodynamické charakteristiky druhý. Když se to spojilo, výsledkem určitě byl nezdařený start do sezóny. Šasi jsme však vyřešili, snížili hmotnost a nyní se zdá, že jsme se dotáhli i po aerodynamické stránce,“ konstatoval spokojeně technický ředitel Alpinu.

Po letní přestávce získal francouzský tým 54 bodů – jen čtyři top týmy byly lepší – a skončil na celkovém šestém místě, což byl skvělý výsledek vzhledem k příšernému úvodu. To by však nemělo naplnit ambice týmu ve vlastnictví francouzské automobilky Renault a nenaplnilo to ani ambice úspěšného inženýra jako Sanchez.

„Myslím si, že se vracíme na slušnou úroveň, ale není to pozice, na které by tento tým podle mě měl být, protože když máte lidi a infrastrukturu, na co byste měli cílit?“ ptá se francouzský designér.

„Myslím si, že některé týmy jsou pravděpodobně spokojeny s pozicí ve středu pole, ale my bychom byli raději někde výše. Máme zdroje, abychom byli konkurenceschopní. Nyní řekněme, že jsme se vzpamatovali z nezdařeného začátku sezóny, ale teď potřebujeme pokračovat ve zlepšování,“ dodal Sanchez.

Související zprávy

Diskuze