logo F1zpravy.czF1online.sk

Spekulace kolem Colapinta sílí. Doohan prý má kontrakt jen na pár závodů

Jack Doohan
© XPB/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 13:06

Přestupový kolotoč sezóny 2024 se ještě pořádně nezastavil a spekulace na rok 2025 již začaly. Zpočátku jsme nevěděli, kam zařadit fámy kolem australského závodníka Jacka Doohana, ale jelikož už máme oficiální rok 2025, můžeme říct, že jde o první přestupové vlaštovky nového roku a tlak na australského mladíka se stupňuje už dva měsíce před startem.

Tyto fámy mají kořeny ještě na konci uplynulého ročníku. Během brazilského víkendu vrcholily spekulace kolem argentinského závodníka, který byl v té době „v kurzu“. Dvě nákladné nehody na Interlagosu a zbytečná havárie v kvalifikaci v Las Vegas však zřejmě definitivně odradily další zájemce.

V té době se zmiňoval zejména zájem Red Bullu, ale velmi spolehlivé zdroje mluvily i o námluvách ze strany Flavia Briatoreho. Ten byl už jako šéf Benettonu a Renaultu známý tím, že rád držel své piloty pod tlakem. Proč by to tedy neudělal Jacku Doohanovi, se kterým podepsalo kontrakt bývalé vedení Alpinu? Právě to je totiž největší kámen úrazu, od něhož se odvíjí celá záležitost. Briatore v případě Doohana nemá žádnou zodpovědnost a australský mladík se v týmu ocitl bez ochranné ruky.

„Jistá je jen smrt. Rok začneme s Pierrem a Jackem, to vám můžu garantovat. Potom se uvidí, co přinese průběh sezóny,“ prohlásil poradce Alpinu Flavio Briatore a zároveň nejmocnější muž ve stáji.

I když to není potvrzení mediálních spekulací, Doohanovi po přečtení těchto slov určitě nebylo lépe; a rozhodně mu nebude lépe ani po přečtení poslední várky mediálních spekulací. Z Argentiny se totiž začalo ozývat, že Briatore se blíží dohodě se zástupci argentinského závodníka. Ten loni nastoupil uprostřed sezóny a podle zpráv z Jižní Ameriky by něco podobného mohl zopakovat i v novém ročníku.

Zdejší sportovní noviny Olé s odkazem na „velmi spolehlivé zdroje“ tvrdí, že dohoda mezi Alpinem a Colapintem přijde „dříve či později“ s tím, že Doohan údajně má kontrakt jen na prvních šest závodů sezóny 2025 – tzn. po Velkou cenu Miami.

Možná byste si řekli, že jde pouze o výstřel do tmy od argentinských novin, které v době formulových prázdnin shánějí sledovanost. Na tyto spekulace ale navázal i renomovaný britský portál The Race. „Red Bull se nakonec nerozhodl pro Colapinta, ale jednání s Alpinem přetrvala, ačkoli tým už v srpnu 2024 potvrdil Doohana v sedačce pro sezónu 2025. Jak informují renomované argentinské sportovní noviny Olé, a potvrdil to i portál The Race, Colapinto by se brzy měl dočkat potvrzení role v Alpině,“ prohlásily britské zdroje.

„Je nejasné, jestli se připojí natrvalo, nebo si Williams ponechá nějakou formu opce, protože i případné ‚hostování‘ bylo součástí diskusí. Colapinto však nedostane okamžitě sedačku v Alpině. Zisk Franca posílí jezdeckou zásobárnu Alpinu a tým získá rezervního jezdce se zkušenostmi z F1 – na rozdíl od Colapintova rivala Paula Arona, který se loni připojil k jezdeckému programu, a juniora stáje Victora Martinse,“ uvádí The Race.

Pro Doohana je dobrou zprávou alespoň to, že podle obou zdrojů má místo jisté alespoň na úvod sezóny. Zřejmě ale nemůže očekávat, že s ním Briatore bude mít velkou trpělivost. Naopak to vypadá, že může skončit rychleji než v minulosti junioři Helmuta Marka. „Pro Doohana, který se dočkal předčasného debutu na posledním závodě sezóny 2024 v Abú Dhabí po odchodu Estebana Ocona, to vypadá, že má zajištěnou svou závodní sedačku minimálně na začátku sezóny 2025,“ uvedl The Race.

Inu, přestupový kolotoč nám v novém roce začal jaksi brzy. Loni trvala přestupová „silly season“ od 1. února, kdy Lewis Hamilton přestoupil z Mercedesu do Ferrari, do 18. prosince, kdy Red Bull vyhodil Sergia Péreze.

Související zprávy

Diskuze