Marcus Ericsson pomáhá Cadillacu s přípravami. Pro tým pracuje už i Pat Symonds
Od 2. ledna mohou týmy začít s vývojem monopostů pro rok 2026. Oficiálně je datem 1. leden, ale v tento den stále platí povinná zimní uzávěrka továren a zaměstnanci se směli vrátit do práce až 2. ledna. To platí i pro nově vznikající tým Cadillac, který dělí už jen rok od oficiálního vstupu do Formule 1.
Američané mají před sebou spoustu práce. Potvrzení vstupu nové stáje přišlo pět minut po dvanácté. I když Cadillac má výhodu v tom, že Michael Andretti zahájil práce na novém projektu dříve, oficiální potvrzení přišlo až v listopadu v Las Vegas, což je jen něco přes rok před startem první sezóny.
Do týmu přicházejí noví zaměstnanci, které zřejmě čeká práce ve velkém časovém presu. V letošním roce očekáváme také potvrzení nové jezdecké dvojice. Zmiňuje se několik jmen, a i když k nim nepatří bývalý pilot F1 Marcus Ericsson, ten nyní přiznal, že Cadillacu pomáhá při rozjezdu nového projektu.
„Můj zaměstnavatel v IndyCar, Andretti Global, mě požádal, abych letěl do Anglie a otestoval několik simulátorů,“ řekl pilot IndyCar pro televizi Viaplay. „Poskytnu jim zpětnou vazbu, aby si mohli vybrat správný model pro celou organizaci, včetně Formule 1, IndyCar a závodů sportovních automobilů.“
Přestože Ericsson opustil Formuli 1 již před lety, jeho zkušenosti s nejvyšší motoristickou třídou hrály významnou roli a jsou hlavním důvodem, proč si Cadillac vybral právě jeho. „Simulátory se staly integrální součástí světa motoristických závodů a já jsem v zimě pracoval na jejich lepším využívání. Jsem velmi rád, že mě oslovili a využili mé zkušenosti,“ uvedl Ericsson.
Přesto se Marcus nejeví jako největší kandidát na návrat do nejvyšší motoristické třídy s novým americkým týmem. Mezi favority jsou jiná jména, včetně jeho soupeřů z americké série IndyCar. V tuto chvíli se však Cadillac potřebuje soustředit na mnohem důležitější otázky než na výběr jezdecké sestavy.
Týmu stále chybí množství zaměstnanců, inženýrů a především odborníků. Od 1. ledna však v týmu začal pracovat nový poradce Cadillacu a jeden z nejzkušenějších lidí v tomto oboru, Pat Symonds. „S potěšením oznamuji, že dnes, 1. ledna, jsem se oficiálně ujal své nové role v Cadillacu. Budujeme nový tým pro sezónu 2026 ve Formuli 1,“ napsal zkušený inženýr na sociální síti LinkedIn.
„Je to vzrušující nová výzva. Předsezónní testy pro rok 2026 jsou podobné těm v roce 2014 (tehdy jsme naposledy představili nové pohonné jednotky) a už jen 400 dní nás dělí od nastartování nového auta,“ pokračoval Symonds.
„General Motors má dlouhou sportovní tradici a vzpomínám si, když jsem jako malý kluk sledoval vítězství Chaparralu 2F na BOAC 500 v Brands Hatch. Jeho tvůrce Jim Hall vždy zdůrazňoval zásluhy GM na vývoji programu. Chevrolet a Cadillac v nedávné době závodili ve sportovních automobilech a dodávali motory do IndyCar. Od Le Mans po Talladegu, od sportovních po cestovní automobily, ukázali, že vědí, jak vítězit,“ uvedl Symonds.
„Zároveň však plně chápou, že ve Formuli 1 potřebujete k úspěchu inovace a dokonalost. Přesně to budeme potřebovat, když chceme zopakovat úspěchy z jiných sérií,“ podotkl dlouholetý inženýr s více než čtyřicetiletými zkušenostmi z F1.
- Štítky
- Cadillac
- Marcus Ericsson