logo F1zpravy.czF1online.sk

Briatore naznačil zájem o Colapinta, ale požadovaná cena byla příliš vysoká

Franco Colapinto
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 12. 2024

Franco Colapinto vletěl do Formule 1 jako vichr a ke konci sezóny se z ní potichu stáhl. Ve světle četných a velmi nákladných nehod přiznal Williams porážku a závěr sezóny se snažil přežít. Šéfovi stáje však zřejmě nechybělo mnoho a mohl uzavřít životní obchod.

Trochu paradoxně mu toto úsilí zmařil sám Colapinto. Ten přicestoval na Velkou cenu Brazílie jako vycházející superstar. Měl za sebou několik fantastických vystoupení, získal pro svůj tým důležité body a v Argentině vyvolal formulové šílenství. Na Interlagos přicestovala z jeho vlasti řada fanoušků, obnovila se jednání o uspořádání Velké ceny Argentiny a na dveře Jamese Vowlese bouchali Christian Horner i Flavio Briatore.

Právě na Interlagosu navštívil šéf Red Bullu motorhome Williamsu. Kolovaly spekulace, že Vowles žádal od výrobce energetických nápojů odstupné 20 milionů dolarů. Zájem projevil i Alpine, ale Colapinto se musí spokojit s tím, že v roce 2025 bude „jen“ rezervním pilotem stáje.

„Mám zájem o každého rychlého jezdce,“ řekl Flavio Briatore v rozhovoru pro Auto Motor und Sport. „Na následující sezónu však máme podepsané smlouvy s Gaslym, Doohanem a rezervním pilotem Paulem Aronem. Pokud se nám naskytne příležitost získat Colapinta pro rok 2026, musíme se nad ní zamyslet.“

Italský manažer následně v podstatě potvrdil to, o čem se v médiích spekulovalo v posledních měsících. Vowles žádal za Colapinta horentní sumu, přičemž Argentinec v té době nebyl ani zdaleka prověřeným závodníkem, ačkoli nabízel zajímavé marketingové a sponzorské příležitosti. V každém případě následovala série tvrdých nehod, vysoké porážky od týmového kolegy Alexe Albona a zájem o Franca ochladl.

„Při hodnocení jezdců musíte být vždy opatrní,“ pokračoval Briatore. „V tomto sportu rychle zavládne nadšení po dobrém závodě. V takovém případě dojde k nárůstu ceny a najednou mluvíte o dvaceti nebo třiceti milionech dolarů.“

„Výběr je dnes mnohem větší než kdysi a ve Formuli 2 a Formuli 3 najdete šest až sedm nadějných jezdců. Chceme se soustředit na ty dobré v naší akademii, ne pobíhat po paddocku a shánět závodníky,“ dodal Briatore.

Související zprávy

Diskuze