Albon upozorňuje potenciálního nováčka v Red Bullu: Každý to tam bude mít těžké
Ne, podle všeho se ani Sergio Pérez nestane spasitelem Red Bullu. Po Pierrovi Gaslym a Alexovi Albonovi se ukazuje, že ani zkušenosti nejsou odpovědí na věčný bolehlav tohoto týmu. Nyní stojí Red Bull na prahu další personální změny a z povzdálí to sleduje i britsko-thajský závodník.
On i Pierre Gasly už dokázali, že jejich neúspěchy po boku Verstappena nezpůsobila jejich neschopnost. Oba se dokázali dostat z nezáviděníhodné situace, ze sportovního i psychologického hlediska, a vybudovat si v týmech středu pole respektované kariéry.
Albona nahradil v Red Bullu právě Pérez, který měl ve druhé polovině této sezóny horší formu, než jakou kdy předváděl jeho předchůdce. Ten však má pochopení pro problémy mexického závodníka. „Je to složité,“ řekl rodák z Londýna. „V první řadě musíte ocenit Maxův talent.“
„Na druhé straně se však ve voze necítíte vždy v pohodě. Nevím, jak je na tom v současnosti Checo, nesledoval jsem ho velmi podrobně, ale už několikrát jsem řekl, že on má rád dost odlišná auta ve srovnání s Verstappenem. Není snadné se přizpůsobit a vybírá si to svou daň,“ řekl Albon.
Ten na toto téma může poskytnout respektovaný názor, protože sám zažil něco podobného. Kombinace těžko zvládnutelného monopostu, psychické nepohody a tlaku může být pro závodníka přímo vražedná a své o tom ví i Alex. „Víte, jste neustále pod drobnohledem. V Red Bullu by to bylo náročné pro každého a nikdo to tam nebude mít lehké jako Maxův týmový kolega,“ konstatoval Albon.
Teď si představte, že Red Bull chce do tohoto horkého křesla – a na kariéru závodníka může mít podobný efekt jako elektrické křeslo – posadit pilota se zkušenostmi z jedenácti velkých cen. Sám Alex už v dřívější fázi sezóny varoval Liama Lawsona, aby se do Red Bullu netlačil. Nyní to ale vypadá, že právě novozélandský mladík poputuje do hlavního týmu.
Na otázku, zda je v Red Bullu problémem nastavení monopostu, nebo jezdecký styl týmové dvojky, Albon odpověděl: „Řekl bych, že obojí. Myslím si, že když se podíváte na Checa ze začátku roku, cítil pod sebou stabilnější monopost a ve srovnání s ostatními jezdci nejlepších týmů odváděl dobrou práci.“
„Dokázal se kvalifikovat v nejlepší pětce nebo nejlepší trojce, dostal se na stupně vítězů, ale pak to s nasazením vylepšení ztratil. Max se v kokpitu cítil komfortněji – možná ne komfortně, ale dokázal se s tím vyrovnat – zatímco Checo se více trápil. Myslím si, že Max chce auto nastavené určitým způsobem a tým mu to dokáže poskytnout. Nevím, jestli to automaticky znamená, že je to těžší pro jeho týmového kolegu,“ dodal Albon.