Alpine sám sobě naordinoval průjezd boxy, zakroutil hlavou Ocon
Ve Formuli 1 neexistují žádné garance. V neděli to platilo v případě Pierre Gaslyho i Estebana Ocona. Gasly navzdory výborné kvalifikaci, velké šanci na body a upevnění šestého místa v Poháru konstruktérů neviděl šachovnicovou vlajku, a Esteban Ocon zase mechaniky v boxové uličce.
Gaslyho o šanci umístit se v bodované desítce připravilo selhání pohonné jednotky krátce po zastávce v boxech. V té době jezdil na dvanáctém místě, ale virtuálně byl osmý; čtyři jezdci před ním ještě neabsolvovali pitstop.
„Velmi těžko se mi to akceptuje, protože v sobotu jsme skončili tak vysoko. Dnes to dopadlo nejhůře, jak jen mohlo,“ konstatoval zklamaný Pierre Gasly. „Dařilo se nám dobře. Věděli jsme, že auta kolem nás jsou rychlejší: Max, McLareny… Norris a Hamilton se dostali před nás, ale pak jsme měli dobře rozehraný souboj s Júkim [Cunodou] o nejlepší pozici ze zbytku světa. Bojovali jsme o důležité body do šampionátu. Takto to ukončit je velké zklamání.“
„S výkonem jsem docela spokojen. Je to frustrující, ale v sobotu jsme měli velmi pozitivní den. Bojovali jsme s Haasem a AlphaTauri. Doufám, že v tom budeme pokračovat i v Kataru. Potřebujeme odsud vypadnout a koncentrovat se na další týden. Před závodem jsme si však dělali velké naděje. Je to hořká pilulka,“ dodal rodák z Normandie.
Podle předběžných informací Gasly doplatil na selhání válců motoru. Alpine měl však i druhé želízko v ohni. Esteban Ocon bojoval s Nicem Hülkenbergem, kterého se Alpine pokusil zdolat strategicky.
Ocon dostal od inženýra příkaz udělat přesný opak toho, co udělá Nico Hülkenberg: pokud Haas zamíří do boxů, on má zůstat na trati, a naopak. Esteban Ocon udělal přesně to, co mu tým kázal. Jelikož Hulk pokračoval v jízdě, Ocon zabočil do boxové uličky.
Tam ho však čekalo nepříjemné překvapení: před garáží to zívalo prázdnotou. Podle šéfa týmu Olivera Oakese za toto selhání nebyl zodpovědný Ocon; do boxů skutečně měl přijet, ale tato informace se zasekla někde na cestě k mechanikům.
Josh Peckett: Esteban, zastav v tomto kole. Udělej opak toho, co udělá Hülkenberg před tebou. Zastav v tomto kole, udělej opak toho, co Hülkenberg vpředu.
Esteban Ocon (na výjezdu z boxů): Sakra… Co se stalo? Neviděl jsem tabulku…
Peckett: Je to OK. Jen přejdi boxy. Přejdi boxy.
Ocon: Sakra…
Peckett: OK, kámo. Je to v pohodě. Soustřeď se. Auto za tebou je Cunoda.
Ocon (před čtrnáctou zatáčkou): Co uděláme teď?
Peckett: OK, v tomto kole zastavíme. Zastav v tomto kole.
Ocon: OK, ale ukažte mi tu tabulku!
Peckett: Ukážeme, nedělej si starosti. Zastav.
„Bohužel, sami jsme si naordinovali dodatečnou zastávku v boxech. Řekl bych, že průjezd boxovou uličkou,“ uvedl po závodě Esteban Ocon, který tímto průjezdem ztratil přibližně čtrnáct vteřin. Právě těchto čtrnáct vteřin ho na konci závodu dělilo od desátého místa.
Před dodatečnou zastávkou a přezutím na měkké pneumatiky byl totiž patnáctý, přičemž desátý Pérez měl přesně zmíněných čtrnáct vteřin k dobru. „Musíme se na to podívat, co se tam přesně stalo.“
Alpine absolvoval extra pitstop a v závěru přezul na měkké pneumatiky, protože hlásil vibrace v kokpitu a už nemohl skončit na bodech. Původní plán byl však takový, že se v boxové uličce objeví jen jednou. „Myslím si, že jsme všechno udělali dobře až na tu první část závodu. Pravděpodobně jsme mohli bojovat o první desítku. Byli jsme na dobré cestě. Je to škoda, ale musíme opět povstat. Snad se dostaneme k nějakým šancím na následujících dvou víkendech.“