Víme, s kým bojujeme, vzkázal Gasly. Má však žolíka, který může platit i na velké hvězdy
Na začátku sezóny v Bahrajnu se oba piloti Alpinu ocitli v poslední řadě na startovním roštu. Nyní Pierre Gasly vybojoval třetí příčku, a to byl ještě Esteban Ocon zklamaný, že nepostoupil do Q3. Alpine se zvedá a Gasly hlásí, že cílem bude zdolat Haas a Racing Bulls v konstruktérském šampionátu.
I když se francouzské stáji v Brazílii podařilo získat dvojité pódium, nedávaly se jí velké šance, že by dokázala za sebou udržet ostatní týmy ze středu pole i ve zbytku sezóny. V São Paulu totiž panovaly nevšední podmínky, které Alpinu očividně hrály do karet.
Další třetí místo ho však přibližuje k vytouženému cíli. „Pro tým je to naprosto neskutečné,“ těšil se na tiskové konferenci Pierre Gasly. „Jak jste zmínili, v Bahrajnu jsme s oběma auty začínali v poslední řadě, a během posledních pár týdnů najednou došlo k takové změně. Jsem opravdu šťastný s prací týmu v sezóně, ve které všechno vypadalo být nemožné.“
Obsadit pomyslné kvalifikační pódium se zdálo být nemožné i krátce před kvalifikací. Alpine měl navíc v Q3 jen jednu sadu nových gum. „Musím přiznat, že jsme vůbec nepomýšleli na to, že bychom se dostali do takové pozice a do nejlepší trojky. Na té poslední sadě v Q3 se mi ovšem v pravou chvíli podařilo vyčarovat výjimečné kolo. Je to velmi pěkné překvapení.“
Alpine zřejmě v neděli nebude bojovat s top týmy, ale má v rukávu žolíka, který může více jezdcům vpředu pokazit závod. Růžové monoposty jsou totiž nejrychlejší ze všech, zatímco Max Verstappen s mohutným zadním křídlem je na rovinkách nejpomalejší. Pierre Gasly dosáhl maximální rychlosti 354 km/h, zatímco Max Verstappen jen 347 km/h.
Nový balíček z Austinu očividně funguje také v Las Vegas. „Rozhodli jsme se pro dost agresivní balíček z hlediska přítlaku. Na této trati jezdíme s velmi malým množstvím přítlaku,“ vysvětlil Gasly. „Snažíme se maximalizovat výkon na rovinkách, což nám trochu ztěžuje život v zatáčkách.“
V neděli bude důležité udržovat pneumatiky v dobrém stavu, ale nemusí to být na úrovni Ferrari, Mercedesu či Red Bullu. Alpine přece bojuje proti někomu zcela jinému. Pokud skončí před svými hlavními rivaly v boji o konstruktérské šesté místo, může být spokojen.
„Na to teď opravdu nemyslím,“ odpověděl na otázku, zda si troufá udržet za sebou někoho z velké čtyřky. „Myslím si, že víme, co je naším cílem. V konstruktérech bojujeme s Haasem a AlphaTauri. Je úžasné, co se událo v kvalifikaci, a je to dobrý pocit být před Maxem, McLareny a těmito chlapci, ale v konečném důsledku s nimi my nebojujeme.“
„Zítra do toho dáme všechno, ale s degradací to bude výzva. V noci si uděláme domácí úkoly, abychom maximalizovali své šance. Díky startu ze třetího místa si určitě zvyšujeme šanci na zisk dobrých bodů,“ dodal Gasly.
Estebanu Oconovi utekl postup do závěrečné části o jednu desetinu sekundy. Balíček vylepšení z Austinu mu podle všeho nevyhovuje tak jako Gaslymu, který byl v Q2 o 0,342 sekundy rychlejší. „Už od Austinu nám chybí polovina sekundy a je jasné, že moje auto má nedostatek gripu. Ještě se nám nepodařilo najít přesnou příčinu a odstranit tento problém.“
V kvalifikaci měl ze svého kola dobrý pocit a myslel si, že by mohlo stačit i na postup, ale nestačilo. Tak či onak, ještě nic není ztraceno. Rozhodně však není třeba mít velké oči. „Doufám, že zítra se to bude více odvíjet od degradace pneumatik a ne čisté rychlosti monopostu. Nemyslím si totiž, že bychom z hlediska čisté rychlosti dokázali zabodovat. Loni však měli všichni problémy spíše s degradací. Snad se to zopakuje i zítra.“