logo F1zpravy.czF1online.sk

Víme, s kým bojujeme, vzkázal Gasly. Má však žolíka, který může platit i na velké hvězdy

Pierre Gasly
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala23. 11. 2024

Na začátku sezóny v Bahrajnu se oba piloti Alpinu ocitli v poslední řadě na startovním roštu. Nyní Pierre Gasly vybojoval třetí příčku, a to byl ještě Esteban Ocon zklamaný, že nepostoupil do Q3. Alpine se zvedá a Gasly hlásí, že cílem bude zdolat Haas a Racing Bulls v konstruktérském šampionátu.

I když se francouzské stáji v Brazílii podařilo získat dvojité pódium, nedávaly se jí velké šance, že by dokázala za sebou udržet ostatní týmy ze středu pole i ve zbytku sezóny. V São Paulu totiž panovaly nevšední podmínky, které Alpinu očividně hrály do karet.

Další třetí místo ho však přibližuje k vytouženému cíli. „Pro tým je to naprosto neskutečné,“ těšil se na tiskové konferenci Pierre Gasly. „Jak jste zmínili, v Bahrajnu jsme s oběma auty začínali v poslední řadě, a během posledních pár týdnů najednou došlo k takové změně. Jsem opravdu šťastný s prací týmu v sezóně, ve které všechno vypadalo být nemožné.“

Obsadit pomyslné kvalifikační pódium se zdálo být nemožné i krátce před kvalifikací. Alpine měl navíc v Q3 jen jednu sadu nových gum. „Musím přiznat, že jsme vůbec nepomýšleli na to, že bychom se dostali do takové pozice a do nejlepší trojky. Na té poslední sadě v Q3 se mi ovšem v pravou chvíli podařilo vyčarovat výjimečné kolo. Je to velmi pěkné překvapení.“

Alpine zřejmě v neděli nebude bojovat s top týmy, ale má v rukávu žolíka, který může více jezdcům vpředu pokazit závod. Růžové monoposty jsou totiž nejrychlejší ze všech, zatímco Max Verstappen s mohutným zadním křídlem je na rovinkách nejpomalejší. Pierre Gasly dosáhl maximální rychlosti 354 km/h, zatímco Max Verstappen jen 347 km/h.

Nový balíček z Austinu očividně funguje také v Las Vegas. „Rozhodli jsme se pro dost agresivní balíček z hlediska přítlaku. Na této trati jezdíme s velmi malým množstvím přítlaku,“ vysvětlil Gasly. „Snažíme se maximalizovat výkon na rovinkách, což nám trochu ztěžuje život v zatáčkách.“

V neděli bude důležité udržovat pneumatiky v dobrém stavu, ale nemusí to být na úrovni Ferrari, Mercedesu či Red Bullu. Alpine přece bojuje proti někomu zcela jinému. Pokud skončí před svými hlavními rivaly v boji o konstruktérské šesté místo, může být spokojen.

„Na to teď opravdu nemyslím,“ odpověděl na otázku, zda si troufá udržet za sebou někoho z velké čtyřky. „Myslím si, že víme, co je naším cílem. V konstruktérech bojujeme s Haasem a AlphaTauri. Je úžasné, co se událo v kvalifikaci, a je to dobrý pocit být před Maxem, McLareny a těmito chlapci, ale v konečném důsledku s nimi my nebojujeme.“

„Zítra do toho dáme všechno, ale s degradací to bude výzva. V noci si uděláme domácí úkoly, abychom maximalizovali své šance. Díky startu ze třetího místa si určitě zvyšujeme šanci na zisk dobrých bodů,“ dodal Gasly.

X/Alpine

Estebanu Oconovi utekl postup do závěrečné části o jednu desetinu sekundy. Balíček vylepšení z Austinu mu podle všeho nevyhovuje tak jako Gaslymu, který byl v Q2 o 0,342 sekundy rychlejší. „Už od Austinu nám chybí polovina sekundy a je jasné, že moje auto má nedostatek gripu. Ještě se nám nepodařilo najít přesnou příčinu a odstranit tento problém.“

V kvalifikaci měl ze svého kola dobrý pocit a myslel si, že by mohlo stačit i na postup, ale nestačilo. Tak či onak, ještě nic není ztraceno. Rozhodně však není třeba mít velké oči. „Doufám, že zítra se to bude více odvíjet od degradace pneumatik a ne čisté rychlosti monopostu. Nemyslím si totiž, že bychom z hlediska čisté rychlosti dokázali zabodovat. Loni však měli všichni problémy spíše s degradací. Snad se to zopakuje i zítra.“

Související zprávy

Diskuze