logo F1zpravy.czF1online.sk

Horner i Marko chtějí Colapinta, ale každý prý v jiném týmu

Franco Colapinto
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 11. 2024

Výměna Logana Sargeanta v kokpitu Williamsu výrazně zamíchala situací na přestupovém trhu. Tato změna přinesla do Formule 1 nesmírně zajímavého jezdce. Nejde jen o výkony Franca Colapinta, ale také o jeho marketingovou a ekonomickou hodnotu. Na podzim se rozpoutala bitva o služby této mladé naděje a za hlavního zájemce je považován Red Bull.

Ačkoli bychom po potvrzení Gabriela Bortoleta měli letošní přestupový kolotoč – který byl pořádně intenzivní – považovat za uzavřený, i v polovině listopadu řešíme četné spekulace. Dlouhodobě se diskutuje o budoucnosti Sergia Péreze v Red Bullu, ale objevily se nové zprávy, že ani budoucnost Jacka Doohana není stoprocentně jistá.

Colapinto nemá místo pro rok 2025 a vzhledem k tomu, že jde o výkonnostně i ekonomicky zajímavého pilota, zdá se, že některé týmy jsou ochotny mu něco nabídnout. „Spekulace během brazilského víkendu zašly tak daleko, že ho spojovaly s místem Sergia Péreze po boku Maxe Verstappena v Red Bullu,“ píše magazín Autosport. „Zájem o Argentince potvrdili samotní zástupci týmu během akce na Interlagosu.“

Když Christian Horner ostentativně navštívil Jamese Vowlese v motorhomu Williamsu, jasně tím ukázal, že obě strany nemají potřebu cokoli tajit. Jednání, zcela očividně, probíhají, ale jaký bude jejich výsledek?

„I když Colapinto upoutal pozornost Red Bullu, zůstává otázkou, kam by ho umístili, pokud by se stal součástí týmu výrobce energetických nápojů. Podle spekulací nasbíraných během víkendu na Interlagosu vidí poradce Red Bullu Helmut Marko v hlavním týmu Liama Lawsona po boku Maxe Verstappena. V takovém případě by Colapintovi připadlo místo v RB vedle Júkiho Cunody,“ píše Autosport.

„Naopak, podle spekulací má Horner jiný plán. Ten by prý Colapinta raději posunul přímo do Red Bullu po bok Verstappena a Lawsona nechal v RB. Christian by tím maximalizoval ekonomický potenciál Franca Colapinta, jehož popularita v Argentině, Jižní Americe a Střední Americe zcela explodovala. Tento tah by však s sebou přinesl nemalé riziko vzhledem k Francovým omezeným zkušenostem, jelikož sezónu začal ve Formuli 2,“ připomíná britský magazín.

Horner by tedy rád opět přehlédl juniorský program Red Bullu a upřednostnil ekonomické výhody? Víme, že jeho tým nemá problémy s financováním, ale po rozjetí motorového oddělení Red Bull Powertrains se objevily náznaky, že společnost potřebuje každé euro k zajištění zdrojů, znalostí a zkušeností automobilek s bohatou historií.

Do tohoto plánu však příliš nezapadá údajný požadavek Jamese Vowlese, který za uvolnění Colapinta údajně žádá 20 milionů dolarů. To se Red Bullu zdá příliš za stále dost neprověřeného mladíka, přestože dlouhodobý finanční přínos může počáteční investici výrazně převýšit. Kromě toho média přicházejí s další zajímavou novinkou. Také Autosport navázal na zprávy Gazzetta dello Sport a tvrdí, že do dostihu o služby Colapinta vstoupil další zájemce.

„Aby toho nebylo málo, tento týden se objevila další divoká spekulace, která spojuje Franca s týmem Alpine, ačkoli tým už pro rok 2025 oficiálně potvrdil Pierra Gaslyho a Jacka Doohana. Tato rozhodnutí však neučinilo současné vedení stáje,“ píše Autosport.

„Hypotézu potvrdil i test týmu Alpine v Kataru s monopostem z roku 2022. Původně byl určen pro Doohana a juniora stáje Victora Martinse, ale na okruhu se překvapivě objevil i Gasly a někteří jeho přítomnost označili za snahu týmu otestovat Doohanovu výkonnost,“ uzavírá britský magazín.

Související zprávy

Diskuze