logo F1zpravy.czF1online.sk

Briatore začal vyhánět korporátního ducha. Alpine už opustilo 300 lidí

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala6. 11. 2024

Po letech stagnace a prázdných slibů se generální ředitel Renaultu Luca de Meo rozhodl udělat rázný krok. Alpine svěřil kontroverznímu, ale schopnému byznysmenovi Flaviovi Briatoremu, který dostal jasný úkol. Briatore se do něj naplno zakousl, otevřel okna a rozhodl se pořádně vyvětrat.

Flavio Briatore má prakticky celý tým pod palcem. Odpovídá se jen generálnímu řediteli Lucu de Meovi, který mu však vyslovil plnou důvěru. Bývalý šéf Benettonu a Renaultu tak nejprve obsadil pozici šéfa týmu mladým Oliverem Oakesem a pokusil se ukořistit Carlose Sainze. Španěl vyhodnotil, že má i lepší nabídky než neperspektivní Alpine. Kdyby se však Briatore chopil kormidla o rok dříve, možná by Sainzovo rozhodování vypadalo jinak.

„Letos jsme se pustili do velkého úklidu,“ vysvětloval Flavio Briatore, jak mění Alpine, aby se z něj opět stal respektovaný a obávaný protivník. „Čistíme úplně všechno a po stránce vylepšení postupujeme, abychom neuškodili monopostu pro rok 2025. Sám jsem to schválil.“

Zkušený Ital je spokojený s tím, že vylepšení pomáhají Alpinu posouvat se dopředu. V tomto se jeho tým liší například od Aston Martinu, který ze všech přinesl suverénně nejvíc nových komponentů, ale většina z nich nepřinesla žádné desítky k dobru, jen více zmatených a utrápených pohledů inženýrů.

„Dobře to zafungovalo, protože jsme se zlepšili na rozdíl od mnoha týmů, které udělaly krok vzad místo kroku vpřed,“ vzkázal Briatore a nepřímo tím připomněl neúspěchy Aston Martinu. „Inženýři, odvedli jste dobrou práci. Každý z vás.“

Chvíli však potrvá, než se Alpine dostane na úroveň Aston Martinu. Začít je třeba od podlahy. „Musíme se vrátit k tomu, aby lidé pracovali pro závodní tým a ne korporátní společnost. Musíme věci vrátit do stavu, v jakém by měly být. Tým v Enstone je docela nezávislý, takže se vracíme do starých časů a k tomu, čím byl Renault kdysi.“

O problémech Alpinu mluvil v nedávném podcastu i Otmar Szafnauer, který se jako šéf týmu sice snažil vytvořit dobré pracovní prostředí, ale korporátní smýšlení mu podráželo nohy. Kromě toho, že neměl pod palcem všechna oddělení, se v nejvyšším vedení objevily osobnosti, které se „nestaraly o výsledky na trati, ale o vlastní kariéru“. I když Szafnauer nikoho nejmenoval, můžeme se dovtípit, že tím narážel na bývalého generálního ředitele Laurenta Rossiho, pro kterého by potenciální Szafnauerův úspěch znamenal ohrožení.

Briatore proto z týmu vymetá lidi, kteří se podle něj více hodí do korporátu než do skutečné závodní stáje, pro kterou by měly být nejvyšší prioritou výkony na trati. „Inženýři jsou jen inženýry pro Formuli 1. Všechno ostatní, co bylo třeba vyhodit, jsme vyhodili. Když jsme sem přišli, měli jsme asi 1150 lidí, nu a dnes jsme na čísle 850,“ potvrdil čistky ve stáji.

Související zprávy

Diskuze