Ve třetím tréninku se McLaren vrátil na čelo. Ferrari ztratilo tři desetiny
Poslední volný trénink na Velkou cenu Mexika dopadl nejlépe z pohledu McLarenu. Zdá se, že britský tým po ne zcela povedeném pátku ožívá, což oba jeho jezdci potvrdili vyrovnanými kvalifikačními simulacemi. Před třetím Carlosem Sainzem si vypracovali náskok tří desetin.
V úvodní části tréninku se jezdilo zejména na středně tvrdých pneumatikách. Ferrari bylo na nich velmi rychlé a dostalo se do čela průběžného pořadí. Poté ale přišly na řadu měkké gumy, které budou rozhodovat i v dnešním boji o pole position.
McLaren, který ve třetím tréninku sbíral data k nové podlaze i pomocí flow-vis barvy, na měkké směsi výrazně zrychlil. Když Lando Norris zajel svůj nejlepší čas a výrazně překonal soupeře, překvapilo to Karuna Čandhoka. Piastri však našel ještě dalších šest setin sekundy a nakonec trénink ovládl.
Jak jsme zmínili, Carlosu Sainzovi chybělo 340 tisícin, a Charles Leclerc na šesté příčce ztratil už více než sedm desetin. Ferrari se pokusí zjistit, jak se dostat zpět do dobré formy. Každopádně se chce více spoléhat na své závodní tempo než na kvalifikaci.
Ani Max Verstappen nebyl ve velké pohodě, když před sobotním programem měnil pohonnou jednotku, naštěstí bez penalizace. Neustále komunikoval s inženýrem a mluvil o různých problémech s monopostem. Nejprve šlo o nedostatek přilnavosti na zadní nápravě, po úpravách nastavení zase vpředu. Z tohoto pohledu je ztráta pěti desetin snad i přijatelná; Sergio Pérez s velmi podobným programem skončil čtrnáctý mezi Williamsem a Aston Martinem. V zatáčkách párkrát probrzdil a tým upozornil na to, že nemůže na brzdách zaútočit.
Když inženýr oznámil Lewisu Hamiltonovi po jeho kvalifikačním pokusu, že mu na čelo chybí půl sekundy, dost se zhrozil. Poznamenal, že odjel dobré kolo, takže McLaren musí být prokletě rychlý. Ani Russell se mu nedokázal přiblížit. Po nehodě, přestavbě monopostu a nasazení nového šasi nejdříve potřeboval najít ztracenou sebedůvěru a chytit rytmus.
V první desítce se ocitli oba piloti juniorského týmu Red Bullu. Júki Cunoda a Liam Lawson chtějí v zemi Sergia Péreze, pod kterým se má údajně třást židle, potenciálně získat i jeho skalp. Kromě nich se ještě do první poloviny výsledkové listiny dostal Kevin Magnussen.
Kvalifikace je na programu ve 23:00.
3. trénink - GP Mexika 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | McLaren | 1:16,492 | 18 | |
2. | Lando Norris | McLaren | 1:16,551 | +0,059 | 18 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:16,832 | +0,340 | 21 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | 1:17,003 | +0,511 | 26 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:17,060 | +0,568 | 21 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17,232 | +0,740 | 24 |
7. | Júki Cunoda | RB | 1:17,302 | +0,810 | 20 |
8. | George Russell | Mercedes | 1:17,341 | +0,849 | 28 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | 1:17,474 | +0,982 | 19 |
10. | Liam Lawson | RB | 1:17,494 | +1,002 | 23 |
11. | Alex Albon | Williams | 1:17,511 | +1,019 | 19 |
12. | Valtteri Bottas | Stake | 1:17,639 | +1,147 | 25 |
13. | Franco Colapinto | Williams | 1:17,712 | +1,220 | 18 |
14. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:17,787 | +1,295 | 19 |
15. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:17,798 | +1,306 | 23 |
16. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:17,819 | +1,327 | 20 |
17. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:17,900 | +1,408 | 26 |
18. | Esteban Ocon | Alpine | 1:18,324 | +1,832 | 19 |
19. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:18,428 | +1,936 | 18 |
20. | Pierre Gasly | Alpine | 1:18,454 | +1,962 | 20 |
Live
- Štítky
- GP Mexika 2024