Colapinto opět hvězdil, ale zlobí se na sebe: V Q3 jsem žádal o totéž jako v Baku
Franco Colapinto se zlepšuje každým kolem, které odjede ve Formuli 1. Ve třetí části kvalifikace, do které se dostal jako jediný z Williamsu, však pochopil, že cesta k formulové dokonalosti je pořádně dlouhá a dlážděná chybami. Po zisku desátého místa si zpytoval svědomí kvůli změně v nastavení a přípravě kola, o kterou požádal své inženýry.
Příznivci argentinského závodníka měli důvod k radosti už po první části sprintové kvalifikace. Colapinto z ní pohodlně postoupil dál a byl přitom jasně rychlejší než zkušený Alex Albon. Ve všech třech sektorech zajel lepší čas než druhá strana garáže a bez problémů postoupil nejen do SQ2, ale dokonce i do elitní desítky.
Franco Colapinto však nebyl spokojen. Ve třetí části totiž udělal chybu a svůj první pokus musel ukončit ve dvanácté zatáčce po výletu mimo trať. „Jsem trochu rozzlobený, protože jsme na tom byli dobře. Zdálo se, že bychom měli dokázat zabojovat s auty kolem nás.“
„Ve svém kole jsem udělal chybu v první zatáčce,“ rozebíral páteční jízdy. „Auto se mi tam klouzalo, klouzalo se i v sedmé zatáčce. Snažil jsem se ten čas získat zpět, ale nevyšlo to. Neměl jsem čisté kolo, což mě mrzí. Podle mě jsem měl skončit v nejlepší osmičce, kde jsme byli v SQ2.“
Colapinto ve druhé části jezdil na stejné úrovni jako Haasy, které se nakonec umístily před ním. Zřejmě by se mu podařilo skončit u nich i v závěru, kdyby se jako nováček nesnažil hlavou prorazit zeď. Teď si jen bouchá hlavu o stěnu.
„Dost jsem na to tlačil a tato auta mají hodně přítlaku. Říká se, že čím rychleji jedete, tím více přilnavosti budete mít. Zkusil jsem prověřit tuto teorii, ale nefungovala,“ zažertoval Colapinto. „Ale ne, byla to dobrá kvalifikace, jen jsem na sebe naštvaný. Udělal jsem v tom výjezdu jednu změnu, kterou jsem neměl udělat. Přesně stejné to bylo v Baku. Nefungovalo to v Baku a vypadá to, že jsem se z toho nepoučil. V Q3 jsem o to tým opět požádal. Opět to nevyšlo. Musím se z toho poučit, dostat to pod kontrolu a pochopit limit pneumatik.“
Kdyby dnes byla na programu velká cena a ne sprint, Colapinto by měl průběžně na kontě jeden bod. Aby zabodoval ve sprintu, bude však muset alespoň dvě auta předjet; za sebou přitom bude mít Péreze i Piastriho.
„Je to frustrující, ale v sobotu jsou na stole body. Není jich mnoho, ale nejsme od nich daleko. Vzhledem k tomu, že jsme měli na přípravu a naučení se okruhu jen jednu hodinu, udělali jsme dobrý pokrok, ale podle mě jsme měli na víc,“ doplnil.
Alexovi Albonovi pátek nevyšel. Reportéři se ho tedy hned zeptali, zda měl problémy s ovládáním monopostu a jeho chováním. Thajsko-britský závodník se nechtěl na nic vymlouvat. „Ne, byla to moje chyba. Přesáhl jsem vnitřní obrubník. V kvalifikaci jsme měli o něco tužší nastavení auta v porovnání s tréninkem, takže jsem se měl tomu obrubníku vyhnout. V tréninku to ještě bylo v pohodě, ale v kvalifikaci jsme měli na to příliš tuhé auto.“