Zbytečně mi voláte každý týden, nejsem hlupák a tým neprodám, vzkázal de Meo
Tým Alpine letos budí pozornost téměř výhradně v negativních konotacích. Výsledky na trati jsou příšerné, v Monaku došlo mezi jezdci k hloupé srážce a v Renaultu se teď rozhodli, že zavřou kohoutek na motorovém oddělení. Je to tak, kdysi hrdý francouzskž tovární tým bude od roku 2026 zákazníkem. I když to mnozí naznačují a opakovaně se na to ptají, prezident automobilky Luca de Meo nadále kategoricky odmítá, že stáj je na prodej.
Angažování Flavia Briatoreho a zavření motorového oddělení byly jasnými indiciemi ve prospěch prodeje. Luca de Meo letos v souvislosti s projektem F1 dělal jen dvě věci: propouštěl lidi a popíral spekulace. Navzdory všem negativům, spekulacím a indiciím stále platí, že se nový majitel nehledá. Rozhodně za tím však nehledejte žádné sportovní důvody, jedná se jednoduše o obchodní rozhodnutí.
„Dočetl jsem se, že Briatoreho úkolem mělo být zreorganizování projektu s cílem tým prodat,“ prohlásil prezident Renaultu Luca de Meo v rozhovoru pro L’Equipe, na který odkazuje portál PlanetF1.com. „Já však vidím výhody našeho dalšího setrvání ve Formuli 1. Flavio se nachází uprostřed revitalizačního projektu. Reorganizujeme tým a soustředíme se na továrnu v Enstone.“
„Každý týden mi volají finančníci a excentrici, kteří se pokoušejí dostat do Formule 1. Vědí, že po roce 2026 to bude mnohem dražší. Kdybych jim teď prodal tým za miliardu, za rok by ho mohli prodat za dvojnásobek nebo dokonce trojnásobek. Oni dobře vědí, že v té době bude mít hodnotu tři nebo pět miliard,“ konstatoval de Meo.
Ten všem zájemcům opět vzkázal, že jen ztrácejí čas. Pokud chce někdo vlastnicky vstoupit do Formule 1, přes jeho stáj cesta nevede. „Neprodávám. Nejsem hloupý,“ prohlásil italský manažer. „Setrvání v F1 je pro Alpine nadále nezbytné. Jsme v uzavřeném klubu. Značce to přináší důvěryhodnost v řadách fanoušků motorsportu. Nepotřebujeme peníze.“
Inu, o důvěryhodnosti Alpinu by se dala vést podrobná diskuse, zvláště když bude pojízdná reklama na sportovní automobily jezdit s německo-anglickými motory Mercedes. Francouzským pohonným jednotkám, produkovaným nedaleko Paříže, totiž vedení Renaultu vyslovilo nedůvěru a definitivně zavřelo motorové oddělení. Od roku 2026 bude tým jezdit s motorem, který si koupí od konkurence.
„Obdivuji odhodlání a houževnatost lidí ve Viry-Chatillon. Mají koule, což je pro nás dobrá zpráva,“ vzkázal de Meo. „Ve Formuli 1 jsme se však stali neviditelnými. Ještě dva takové roky a projekt by se zcela rozsypal. Šlo to dolů vodou a my se z toho musíme otřást.“
„Chápu, co si myslí fanoušci, ale já se nemůžu rozhodovat jako oni, ačkoli i pro mě je to emocionální záležitost. Mám vášeň pro závodění a musel jsem učinit rozhodnutí, které jde proti mému srdci. Je mi líto, že vidím tolik zklamaných tváří, ale i to patří k mé práci. Jako manažer řídím společnost kótovanou na burze. Musel jsem přehodnotit projekt F1 a najít způsoby, jak z něj udělat vítězný tým,“ vzkázal de Meo, jehož slova však mnohým úspěšným vítězům ve Formuli 1 nebudou dávat smysl.