logo F1zpravy.czF1online.sk

Sauber rok nebodoval: Musíme zrychlit náš progres, přiznává Alunni Bravi

Valtteri Bottas
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 10. 2024

Loňská Velká cena Kataru se uskutečnila 8. října 2023. Valtteri Bottas a Kuan-jü Čou dokončili nedělní závod na osmém, resp. devátém místě. Sauber tehdy (ještě pod hlavičkou Alfy Romeo) bojoval o celkové sedmé místo v šampionátu s Williamsem, Haasem a AlphaTauri. V posledních dvanácti měsících však zaznamenal prudký pád a dnes je s přehledem nejpomalejším týmem na startovním roštu.

Piloti Sauberu bodovali naposledy loni v Kataru, takže dnes je to už více než rok, co čekají na umístění v nejlepší desítce. Jedenácté místo Kuan-jü Čoua v úvodním závodě v Bahrajnu zůstává nejlepším výsledkem týmu v letošním roce, a nutno říci, že Sauber se v jeho průběhu dále zhoršoval.

Dnes je stáj z Hinwilu jednoznačně největším outsiderem na roštu a už jen postup do Q2 je v případě Bottase či Čoua hodnocen jako úspěch. To je velmi špatná zpráva pro Audi, které chce přetvořit Sauber na svůj tovární tým, ale v současnosti působí v Hinwilu naprosto beznadějným dojmem. Stáj se přetváří za pochodu, ale při pohledu na konkurenci je sporné, zda se přetváří dostatečně rychle.

„V posledních osmnácti měsících jsme byli svědky změny manažerských struktur v Sauberu i v Audi,“ řekl médiím zástupce týmu Alessandro Alunni Bravi. „Řekl bych, že právě probíhá jasná revize projektu a sladění úkolů podle stanovených cílů.“

„Vždy jsem byl přesvědčen, že výzva ve Formuli 1 je zcela odlišná od jakékoli jiné motoristické disciplíny. Samozřejmě, že nás při dobíhání soupeřů čeká spousta práce. Musíme zrychlit nábor nových lidí, musíme zrychlit práci na zařízeních, technologiích a nástrojích. To ale dobře víme,“ dodal Alunni Bravi.

Klíčovými posilami týmu se v posledních měsících stali nový technický a provozní ředitel Mattia Binotto a nový šéf stáje Jonathan Wheatley. Oba mají s tímto byznysem bohaté zkušenosti a oba se budou zodpovídat přímo šéfovi Audi Gernotovi Döllnerovi, který se v projektu také aktivizoval. Není to však jen otázka vedení, tým potřebuje nové zaměstnance na všech úrovních a potřebuje zmodernizovat svá zařízení na úroveň skutečného továrního týmu.

„Myslím si, že už přesněji chápeme, co potřebujeme – nejen co potřebujeme zlepšit, ale také jak se stát vítězným týmem,“ řekl Alunni Bravi. „Se zkušenostmi Mattii Binotta a odhodláním Gernota Döllnera máme jasnou vizi o trajektorii, kterou tento tým potřebuje.“

„Podívejte se na investice McLarenu a jejich nový větrný tunel; podívejte se na práci v Aston Martinu v posledních více než třech letech, mají novou továrnu, nový větrný tunel, nový simulátor a zvýšili počet zaměstnanců – nově přišel i Adrian Newey. Není to jen o tom, že Sauber se potřebuje zlepšit, aby se stal továrním týmem, ale ve Formuli 1 se vývoj a zlepšování nikdy nezastaví. Týká se to všech oblastí, lidí i technologie, a my na to musíme reagovat,“ dodal Alunni Bravi.

Související zprávy

Diskuze